Varme recirkulation af varme i kip

Hejsa

Jeg har renoveret min 1. sal, og har isoleret loftet til kip.
Det er et 45 graders skråtag, og der er godt 3,5m til kip fra gulv.

Der samler sig meget varme i kip i forhold til ved gulvhøjde, og jeg vil høre, om der er nogen der har erfaring med hvilket anlæg man med fordel kan sætte op.

Jeg forestiller en form for klima recirkulerings anordning, som på strøm fungere som et slags klima-anlæg med at smide den varme luft ned i rummet, og gerne holde styr på luftfugtigheden.

Jeg ønsker ikke at lave ud/indsugning i tag konstruktionen, og spørgsmålet er så, om der findes noget jeg med fordel kan bruge?

Det drejer sig om 3 forskellige rum på hver 20 kvm med stråt loft fra gulv til kip. Der er et alm. vindue (lodret siddende-kvist) i hvert run.

Med venlig hilsen
Henrik

Med venlig hilsen

Henrik

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmmm spørgsmålet må vel i alt sin enkelhed gå ud på, hvis man ikke ønsker en split løsninger med ude og inde unit, hvad kan da lade sig gøre, og hvad kan anbefales?

Med venlig hilsen

Henrik

Jeg får selv snart samme problem når vi har åbnet op til kip. Jeg har fået at vide man kan sætte en normal vifte op som bare køre i lave omdrejninger. Det skulle flytte den varme luft ned, så alt det varme du har fyret med ikke ligger der oppe. Måske det kunne være en løsning?
Det virker udemærket, den skal "suge" så luften bliver pustet ned lange loftet og væggende. Der skal dog ikke være fuld knald på.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis