Middlertidig varme. ??

Hej vi stå og skal til at lave nyt varmesystem samt renov. vores hus.Og vi når nok ikke og bliver færdig til vinteren. Så vores plan er og dele det lidt op (Svært og forklare.) men vi skal bruge nået midlertidig varme i huset i den del vi kommer til at bo i mens byggeriet stå på   Det drejer sig om en fordelings gang .hvor der er dør indtil en stue på 35kvm dør ind til et køkken på 15 kvm - Selve gangen er 20 kvm med trappe til første  -Min ide var at købe en billig varmepumpe som jeg ville montere i gangen og bruge den  i den kommene vinter. Derfor ingen krav til levetiden bare et par år .og så billigt så muligt.  har set på 2 .men hved ikke hvad jeg skal vælge.           Er der nogen forslag .eller andre ideere

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2189&Grp=&n=10
http://andespro.dk/shop/9000-263p.html

Ville gerne have det var til selvmontage. for at spare ekstra udgiften på også og skulle have en køle mand ud.
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
for at en varmepumpe skal fyngere bare nogenlunde , skal du have den hængt op på væggen og hul i muren til den udvendige del , og så en ret dyr løsning
lad hellere dørene til de tilstødende rum stå på klem og brug en 6 eller 9 kw varmeblæser de få dage det er så koldt at det bliver nødvendigt , den kan køre lang tid for den pris du skal give for en varmepumpe og lige så snart du har varmeslangerne klar , kan du jo sætte en radiator på , eller åbne for gulvvarmen
Jeg har en billig varmepumpe i retning af det du påtænker, dog en 4-5 år gammel, og til stort set samme brug, når jeg f.eks. ikke gider fyre op i pillefyret. Den fungerer rigtig udmærket, men om den kan blæse "om hjøner" skal jeg ikke kunne afgøre.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej bredker det må være en billig varme regning du har dig hvis du kun varme et par dage om året hos os varme vi 5 måneder om året . Varmepumpe behøver ikke hænge på væggen den kan sagtens stå på nået på jorden , regner ikke med at have varme systemet oppe og køre før næste sommer da fyret skal etableres i den del der er i gang med at blive renoveret .så det vil blive alt for dyrt med varme blæser kan jo få en varmepumpe for 3400 men spørgsmålet er om den kan varme det hele op alternativ er almindelig el olie radiator
Hellere en varmepumpe end en radiator! Radiatoren skal være udstyret med blæser for at fordele varmen lige så godt som en VP. Og så er den dyrere i drift.

Køb bare en billig model og lad den leve det den kan. Som du selv skriver er det en midlertidig løsnng der skal holde et år eller to. (Måske kan du bruge den i garagen eller værkstedet senere)
Dog skal du finde en måde at få ført rørene ud. Det vil da være træls (Jysk for iiriterende;-)) at lave et hul i en ydervæg for at få rørene ud, og de så skal fjernes igen senere.
Måske kan du finde ud af noget.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Ikke nået problem der hvor den skal ud .da der er lavet et lille vindue med glas sten som i fremtiden skal erstattes med et rigtig vindue så jeg knalder bare to sten der og giver bygge skum rundt om . . I garagen er der monteret en panasonic .varmepumpe. som virke perfekt. . . Men kan varmepumpe varme op i de tilstødende rum .eller vil den bare stå og varme ude i gangen .
Annonce
Altså, varmen vil jo på en eller anden måde finde ind i værelserne. Men hvor meget og hvor lidt er svært at svare på.
Det må jo komme an på en prøve.

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Den dyre løsning er et varmluftfyr (8000.00) men så er der også varme i hele huset,der skal bare hul i muren til en skorsten. Det kan så sælges bagefter hvis du ikke kan bruge det i din garage eller hobbyværksted hvis du har det. Det var bare et forslag da jeg har et fyr til salg. Mvh Jørgen.
skorsten har jeg desværre ikke mulighed for at stille op. grundet min tag konstruktion . Vis det er i de omfang tror jeg også jeg vil nøjes med nogle el radiatorer. . Men er der virkelig ingen som har en varme pumpe der varmer mere end et rum som har erfaring om at varme kommer ud i de tilstødene rum , eller om den bare stå og varme op i det rum den er placeret kan varme komme end af en døråbning og varme et 32 kvm rum op eller vil varmen bare suse op på første sal
Interessant !
Jeg er i samme situation, har netop skruet halvdelen af min sorte rør installation fra 60'erne fra hinanden og fjernet nogle overflødige og tærede radioatorer - jeg har gang i noget om/tilbygning og vil på sigt erstatte varmerørene med PEX og opsætte nye radiatorer og måske også gulvvarme.

Lad os høre hvad du finder ud af !

I henhold til det sidste link du oplyste kan man videre læse at VP er den billigste form for opvarming - det var jeg ikke klar over (http://andes.dk/side3340-cid-3321.html) !
Hvor meget støjer sådan en tingest ?

Mvh
Henrik.A
erhuse bliver der monteret mange varmepumper. De står så på en nærmere bestemt temperatur og sørger for at stuen er f.eks. 16 grader. Dørene står så åbne ud i de tilstødende rum, og de vil få del i varmen.
Det er lige som den ovn der gerne står midt i sommerhuset. Det kan godt lade sig gøre at fyre hele huset op i den. Og den bruger naturlig cirkulation af luften. En varmepumpe hear en blæser der hiver luften rundt. Det må unægtelig give noget mere!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis