Maling af indvendig skorsten

Hejsa

Jeg står og skal have malet en indvendig skorsten (tidligere pejs, så den er ret stor)

Den var/er fyldt med nikotin/løbesod og jeg har derfor givet den spærregrunder og havde tænkt mig, at give den 3 gange, men efter at have givet den første gang hvor jeg har brugt 3 L spærregrunder, så bliver jeg lidt nærig

Den ene del af den vender ind i stuen og skal være sort - den anden del af den er en del af køkkenet og skal være hvid..

Nu er spørgsmålet så - tør jeg spare på spærregrunderen på den side hvor den skal være sort? Jeg er godt klar over, at jeg aldrig får den hvid hvis jeg gør det på den hvide side, men tænkte at jeg måske kunne spare lidt penge hvis jeg kun gav den, den ene gang på den side hvor den skal være sort...

Hvad siger I?

Annemette - har lige købt huset hvori skorstenen befinder sig, derfor er pengene ret små lige nu og så bliver man altså lidt nærig
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Annemette.
Jeg tror ikke det er det helt rigtige sted at spare, selvom du maler den sort kan du godt recikere at den gamle nikotin trænger igennem. Men jeg tror du kan lave en spærre grunder meget billigere selv, og den virker med garanti bedre end det du har smurt på ind til nu.
Jeg har trikcet fra en gammel maler mester. Kogt lindolie og terpentin (Kogt lindolie er også benævnt som lindolie med tørelse) blandnings forholdet er 2 : 1 altså en del lindolie to dele terpentin, så er den væg/skorsten lukket efektivt af.

V.h.  Håndværkeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også