røg fra baghjul.. MEGET varm skive

da jeg idag kom hjem efter en kort køretur. begyndte det at lugte brændt i bilen.. og jeg så det røg fra højre baghjul. jeg kiggede under bilen, og der var ikke røg. så jeg fandt ud af at det kom fra skiven eller bremserne ihvertfald.. jeg prøvede at hælde vand på, og det spruttede og fordampede på stedet, så der har altså været tale om 2-300c vil jeg tro.. hvad kan dette skyldes ? bilen bruges dagligt og der har ikke været problemer før..
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Havde du glemt at løsne håndbremsen?
Hvis det er skivebremser er det din kaliper der hænger, den kan renoveres med et nyt pakningssæt og stempel,medmindre
den er skadet af varmen.
Din skive er færdig når den har været så varm. Det tåler de ikke

Hvad er det for en bil vi snakker om?

Mvh Henrik

Mvh Henrik

det er en mazda 626 fra ´93.. det lyder dyrt.. og hvordan kan det ske ligepludselig ?.. det skal lige siges, det rent faktisk var min kæreste der kørte.. så det med håndbremsen kan jeg ikke helt afvise
Det kan også være belægningen der har løsnet sig og er gået i klemme,eller noget helt tredie. Hvornår har den sidst været
adskilt og fået rengjort bremserne?
Havde hun kørt med trukken håndbremse var der nok varmt i begge sider og hvis ikke trænger de nok til et kig alligevel

Og en kaliber kan godt hænge "mere og mere" også er det pludselig slut med den.

Om det er dyrt? hmm kører selv toyota og originale skiver + caliperrepsæt+bremseklodser+monteringssæt til klodserne
2300,- i runde tal,men jeg kender ikke reservedelspriser til Mazda,men mener de ligger under Toyotas priser.

Caliperrepsæt er ca 500 men nye calipere 3500,så der er forskel :-(

Og "in worst case" nye calipere 2400-3500kr afhængig af din model på Thansens hjemmeside,men du skriver kun 626 fra 1993.

Mvh Henrik

Mvh Henrik

Det kan meget vel være bremseslangen til højre baghjul, der er klappet sammen inden i, uden det kan ses på slangen.
Løft hjulet fra jorden og fornem om det binder!
Binder hjulet, lukkes trykket af caliperen ved lige at løsne luftskruen et kort sekund
Slipper trykket så, er det slangen, der er finito.
Bider hjulet stadig, er det caliperen/håndbremseaggregatet.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis