XP maskine vil ikke finde IP-adresserne

Jeg slås med en XP-home maskine fra Toshiba. Modellen er satelite A10  PSA 10E-012SY-NO. Der er opgraderet driver til netværkskortet. Den går ikke på net fordi den finder ikke IP adresser. Denne maskine jeg skriver på nu kan godt finde IP-adresserne her.  Jeg sætter Toshiba PCen på via kabel.

Gode råd modtages gerne. Den er sat op til at finde IP numre automatisk, der er nyeste driver.  Maskinen mener at det er adm af nettet som skal kontaktes og man kan ikke reperere forbindelsen.

Denne maskine virker jo godt nok og går på net ovenikæbet trådløst.  Når jeg ser på "Detaljer for netvørk " så er der en IP adresse men den finder ikke DHCP som jo er modemmet så vidt jeg ved.  IP adresse er 164.254.206.201 netvørksmaske er den vanlige 255.255.0.0. Den finder ingen standard gateway ingen DNS-server og ingen WINS-server

Bornholm er et dejligt sted.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har lignende problem med en abook, den gider ikke OG med fast IP adresse kan den ej heller få hul igennem. Alle andre på samme netværk kører bare derud af, det er en nyinstalleret XP proff.

Kun perfekt er "godt nok"

prøv at sætte maskinen op med først med en fast Standart gateway(naturligvis) din routers IP adresse
hvis det ikke virker så også fast DNS (din routers IP adresse)
sidst hvis det hele svigter så også en fast IP adresse.

det hele kræver selvfølgelig at du er helt sikker på hvad ip adresser der figurere på dit netværk,

det kan du finde ud af ved at klikke på "start" og vælg "kør" skriv herefter CMD
så åbner der et "dos" vindue i dette skriver du ipconfig og trykker på enter.

så kommer hele smøren op om din maskines ipadresser standart gateway osv


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Tak for tips Gert, det vil jeg prøve men det er jo fint at en bærbar PC kan bruges på forskellige netværk.

Bornholm er et dejligt sted.
Har du prøvet på andre routere ? Det er jo ikke AL hardware der pr default kan/vil snakke sammen. Der kan også være nogle issues med nogle småting der skal indstilles anderledes for at det virker med lige netop din model. Har du prøvet at lave en søgning på det netkort der er i maskinen eks. på google ?
Er den rigtige type kabel (krydset / lige igennem) du bruger?
Mange routere detekterer dette selv og kan korrigere for dette, men det gaelder ikke for alle.

Jeg kan ikke lige huske hvilket kabel der er det korekte.

/Hideout

 

Annonce
Hvem har du din forbindelse hos?
tak for input, jeg har testet den PC på to netværk hvor andre maskiner virker. Jeg har også testet kablerne på andre PC. jeg tror det er en opsætning i XP et sted dybt inde i menusystemerne. Der var noget som hedder "netbuie" som jeg ikke aner hvad er ...

Min Udbyder er Norks og hedder Nextgentel, jeg bor i Norge.

Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis