Puch Maxi Indsugning

Hey Allesammen.

Jeg ville lige høre om der var en der kunne forklare mig hvordan indsugningen på en maxi fungere? altså hvordan kommer benzinen fra kaburatoren ind i cylinderen?

//Askeberry

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah det kan godt være lidt kringlet at beskrive, men jeg prøver.
Se i cylinderen på en totakter sidder der et par skylle kanaler en afgasnings port og en indsugnings port. Fra skyllekanalerne er der et hul ud i cylinderen.
Hvis vi som udgangs punkt sige at stemplet er i bund, sker der det at når stemplet trækker opad mod toppen dannes der et undertryk på undersiden af stemplet, dette undertryk suger benzinblandningen fra kaburatoren ind på undersiden af stemplet medens stemplet er i top. Når stemlet så køre nedaf igen dannes der et overtryk  under stemplet, der så skydes ind over stemplts top når dette er næsten i bund. Nu fortsætter stemplet så med benzin blandningen op mod toppen og bliver højkomprimeret, ca en mm eller halvanden før top kommer gnisten og benzinen forbrændes. Og husk nu at på undersiden af stemplet var der undertryk som nu igen er fyldt op med en ny benzin blandning. På vej ned kommer stemplet forbi afgasnings porten som sidder en lille smule højere oppe en indsugnings porten. Den afbrændte benzin forsvinder ud i lydpotten, og en ny kommer ind lige efter. O.S.V.  O.S.V. 

v.h.  Håndværkeren
Okay tak skal du have
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis