Maling af garagegulv, hvilken maling?

Hej med jer alle.
Så er det kommet på programmet at fixe lidt op på gulvet i garagen... Nu er der blot et ubehandlet betongulv, men jeg vil godt have det malet, for nemmere at kunne rørre fx olie etc op og dermed holde gulvet pænt....
Det er en velisoleret garage vi snakker om, og der er min 200 mm flamingo under gulvet der ellers er 100 mm beton med rionet, så der er ikke så meget der bekymrer styrke mæssigt eller temperaturmæssigt. Garagen er naturlig frostfri.

Men hvilken maling kan anbefales?

Da der er ca 50 kvm gulv må det jo godt være rimeligt i pris...

Jeg har da også overvejet at lægge et billligt flisegulv med en slidstærk og frostsikker flise... men så er der jo fortsat fugerne til at blive beskidte.. Medmindre man kan finde den type fliser der stødes helt sammen. Det er den type de anvender i fx supermarkeder...

Goderåd og evt link til mogen der sælger til rimelige priser ;-)

På forhånd tak ;-) Njord

MVH Njord
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Njord,

Har malet mit værkstedsgulv med maling fra Morsø Maling, som jeg fik anbefalet... tror det var her på siden. Det har jeg langt fra fortrudt - nem at arbejde med, hæfter og holder rigtigt godt, særligt set i forhold til, at det er malet direkte på spartlet klaplag.

Til 510 pr. 10 liter er det under halv pris af, hvad de "kendte" mærker tager sig betalt - og i og med det var et værkstedsgulv, regnede jeg med det skal males med jævne mellemrum. Så det var et begrænset sats - og er som nævnt rigtig godt tilfreds med det!


Mvh.

Jan R.

du må nok ofre en epoxy maling..  jeg fandt lige et link, så må du selv søge på priserne
http://shop.beton-apoteket.dk/epoxy-50/
men det er en belægning der kan tåle stor belastning både slid, olie og lign..
god fornøjelse


 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har for ca. 8 år siden malet mit garagegulv med gulvmaling fra Røverkøb (fik 2gange), og det holder stadig bortset fre et lille område foran indgangsdøren. Gulvet har været udsat for lidt af hvert med forskelligt kemikaliespild (benzin og lign.).

Først vaskede jeg gulvet grundigt med grundrens, så en gang forankringsgrunder og derefter 2 gange maling hvoraf den første var fortyndet.

Det holder som sagt endnu, held og lykke.

Hilsen
Allan
Hvis du vil have det skridsikkert kan det anbefales at strø fint kvartssand ud mellem første og andet lag. Bare kast små håndfulde op i luften så det lander i et fint tyndt lag. Det sikrer at man ikke glider i olie og andre skønne sager.
Hvis du vil have det skridsikkert kan det anbefales at strø fint kvartssand ud mellem første og andet lag. Bare kast små håndfulde op i luften så det lander i et fint tyndt lag. Det sikrer at man ikke glider i olie og andre skønne sager.
Naturligvis skal det strøes når malingen er våd.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også