Lammeskind

Hej med jer!
Jeg ved ikke hvad for et forum jeg skal bruge til dette.
Men det drejer sig om noget lammeskind vi har købt, og som lugter meget slemt.
Hvad kan man gøre for at få lugten væk, vi hænger dem udenfor og om natten inde i vores have hus, det har stået på nu i ca. 7-8 dage.
 Er der nogle der kender løsningen på dette, vil jeg meget gerne høre fra jer.
MVH Preben

preben

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Læg det i blød i en blanding af 1/3 Rodalon (indedørs) og vand, i 30 minutter, og skyl det derefter grundigt. det er hvad man kan gøre med alm tekstiler. Men der er chance for at skindet bag på bliver stift af det. Om der er en løsning på det har jeg ingen idé om.

http://www.lyrk.dk

Er skindet vaskbart er det bare at smide det i vaskmaskinen og give det en 30-40 graders vask med centrifugering og det hele. I stedet for uldsæbe kan rodalon også bruges (men husk rodalon og sæbe må ikke blandes). Derefter en tur i tørretumbleren ved svag varme sammen med et par tennisbolde eller lignende. Man kan undervejs i tørringen tage skindet ud og strække det. Hvis skindet virker lidt for stift efter tørring, kan det blødgøres med træk over en bordkant.

Alternativt kan man sende skindet til rens, men husk at et vaskbart skind, der har været til rens ikke er vaskbart længere.

Hej med jer!

Tak for jeres svar, men om skindet er vaskebar ved jeg ikke noget om.

MVH Preben

preben

Hvorfor skulle det ikke være vaskbart? Tåler lam ikke regn? Jeg har ellers set dem udendørs i stort set alt slags vejr...

Bent.

Hej Bent!

Jeg tror at når du ser lam udendørs, så ser du kun den ene side af skindet, det er sådanne set den anden side af skindet jeg tror måske ikke har så godt af vaskemaskinen.
MVH Preben 

preben

Annonce
Hej med jer alle, det er godt nok længe siden jeg kom med det indlæg, men nu har jeg fået lugten væk fra mit lamme skind, efter det har hængt på loftet i et par måneder uden at lugten gik væk, har det nu fået en gang på renseriet, og nu er lugten helt væk dejligt

Jeg vil  ønske jer alle en god jul og et rigtigt godt nytår.
Preben

preben

Alletiders med sådan en tilbage melding, så ved vi hvad man skal gøre hvis man får fat på sådan en lille fyr

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis