Utæt rorstamme.

Hej.

Jeg har en ældre hollandsk motorbåd, stål. Rorstammen er begyndt at dryppe lidt. Der sidder en smørenippel som får lidt fedt en gang i mellem. Men her i ferie er den så begyndt at dryppe lidt. Kunne det tænkes at der sidder en fedtsnor der skulle skiftes?
Er der nogen der har lidt kendskab til en sådan rorstamme og som vil komme med et bud? Jeg vil helst ikke begynde at skille det ad, før jeg ved lidt mere.
Mvh. ASN
Hej. Jeg har en ældre hollandsk motorbåd, stål.... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lynæs.

Det er sikkert det samme vi snakker om. Du har ret, at det klistrer som bare pokker. Jeg har ellers god erfaring med det og så slipper man for, at få fedt i hele skibet.

holmeren

Ok, det var da grumme grovt; men tak for advarslen.

holmeren

Hej Håndværker

Ja det skal du da have ret i, der har jeg lige sovet i timen.
Forøvrigt kan jeg fortælle at stævnrørsfedt er langmolekylært ( hvad det så er ) og alm fedt er kortmolekylært. Men jeg har faktisk 5 kg stævnrørsfedt stående, hvis der skulle være nogen der er interesseret. Men jeg garanterer for at det tætner, i min forrige båd havde jeg pakdåse med snor i, og et pumpeslag var nok til at stoppe drypperiet. Den smule der kom ud ved pakdåsen blev gråhvid, så det er sikkert rigtigt at det emulgerer med vand. Nå nok om det.

Mvh Finn
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis