Fiskehejre i guldfiskedam?

Hejsa

VI har købt hus, hvor der er en guldfiskedam i haven. Den tidligere ejer har dækket den over med net, da der er en del fiskehejre her i området. Men i stedet for net over, er det så ikke nok at lave et lille hegn rundt omkring? Hejren lander vel ikke på vandet i sådan en lille dam? Og den går vel heller ikke over et hegn .... ?

Mvh Lars
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lars.
Jeg må skuffe dig med at fortælle at en Hejre lander i vandet, så et hegn rundt om vil overhovedet ingen virkning have.

V.h.  Håndværkeren
.... bortset fra, at der skal være hegn om, hvis ikke hele haven er hegnet ind med låger osv. af hensyn til børn.

Mvh. JørgenE
Hvorfor dog det Jørgen, skal ungerne ikke bare lære at det her nok kan bruges til at lege i/med men man skal være forsigtig.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Håndværkeren på 13 aug 2009 11:13
Hvorfor dog det Jørgen, skal ungerne ikke bare lære at det her nok kan bruges til at lege i/med men man skal være forsigtig.

V.h.  Håndværkeren
Kommer nok lidt an på størrelsen af barnet ....

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej Lars
Køb en kunstig fiskehejre, sæt den i dammen og nu skulle du være fri for andre hejre i din dam.
Hvis de ser at der er andre hejre så vil de ikke komme i nærheden af din dam.

V.H Lars
Annonce
Skrevet af detgulehus på 13 aug 2009 22:02
Hej Lars
Køb en kunstig fiskehejre, sæt den i dammen og nu skulle du være fri for andre hejre i din dam.
Hvis de ser at der er andre hejre så vil de ikke komme i nærheden af din dam.

V.H Lars
Sådan en købte jeg til svigerfar - hejren kiggede lidt sjovt på den og overfaldt den dagen efter ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH
HeHe sjovt nok. jeg har nemlig købt en til min far, han fik ryddet sin dam for koi karber. nogle ef den var 10 år gamle, han var næsten grædefærdig. Men han har ikke set hejren siden og han har fyldt sin dam med fisk igen. Så jeg tror det virker :-)

Lars
Det med at sætte en line hele vejen rundt virker hvis ikke dammen er for stor. De bryder ikke om at lande i en lille dam.
Det med en line hele vejen rundt har virket for mig og den dam var også kun 1 x 2 meter.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis