tv ude på landet

Hej folk

Nå så er jeg kommet til næste problem, hvad skal jeg have af tv signal ind.
der findes ikke noget antenne net hos mig.
Så jeg skal have noget parabol antenne eller noget, jeg har kikket på
http://www.paraboleksperten.dk/maanedens_tilbud/tilbud_triax_thd_405_va_m_boxer_intro_pakken_for_1_krone_397_da.html
og tage den DA6000 antenne med.
men hvor skal sådan en antenne sidde inde/ude i frit udsyn og hvilken vej skal den vende.
eller er det bedre med parabol(syntes bare de via sat osv. abonnementer er mega dyre)
hvad siger i?
/nja
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er mange om budet og klige så mange der vil hjælpe dig af med dine surt sammen sparede skillinger. Jeg har ikke så meget tiltro til alle de fine tilbud, der stikker som regel noget under.
Men jeg kan jo se at du er på nettet, og det må vel være via din Tlf. linie ind i huset. Du kan få dit TV og Radio signal ind samme vej endda på samme linie. Så måske skulle du hellere undersøge mulighederne der.

V.h.  Håndværkeren
Hvis du kan nøjes med de kanaler der er betalt af multi medieskatten, altså dem du frit kan modtage.
Har Harald nyborg et par sæt du kan vælge mellem.
Denne til uden dørsmontering http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1072&Grp=&n=10 og 249,-

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja. Det kommer jo helt an på hvor mange og hvilke kanaler du vil modtage.
Boxer er jo også et alternativ til satelitten. Der modtager du signal med din alm stueantenne på taget.
ARGH lad venligst være med at rådgive om noget du ikke har en dyt forstand på "FWM"
Den antenne er ikke 20kr værd uden for. generelt set er byggemarkeder alt alt for dyre med antenner og kvaliteten er grumt ringe.

med en alm antenne kan man fra 1 november modtage mux 1-5. hvor mux 1 og 2 er gratis og ukodet. MUX 2 bliver sendt komprimeret med MPEG4 og MUX 1 komprimeret med MPEG2. MUX 3-5 bliver sendt komprimeret med MPEG4 og kodet med viacces.

hvis du har et stort behov for mange tv kanaler kan man smide en parabol på med x antal hoveder på. blandt det mere populære er hotbird og astra satelitterne. hotbird satelitterne på mener jeg sender mindst 1500 programmer ukodet.

som håndværkeren siger så stikker der altid noget under. der er intet der er gratis.

Jacob
Jeg ville helt klart vælge internet TV hvis du har mulighed for det.

Vi har selv viasat via parabol herhjemme, og ville da selv gerne af med den grimme skive der hænger på gavlen.

Internet TV ville også give os væsentligt flere muligheder hvad kanaler angår.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
En parabol kan males så den falder i et med det den sidder på.
der skal blot benyttes en lak uden metal i.
internet tv, har du set hvor grovkornet det er ?

Jacob
Ja, ved godt den kan males, men når den hænger på en gavl, så den render over taget, er det ikke så nemt...

Men nej, har ikke set internet TV er det virkeligt så ringe...
Digitalt TV er ringe efter min overbevisning. det bliver komprimeret for hårdt til min smag.

Jacob
Okay, skulle ellers være vejen frem....

Men så skal der vist væsentlige forbedringer til.
Jammen digitalt TV er fint. men man skal bare ikke komprimere det så hårdt.

Jacob
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også