tv ude på landet

Hej folk

Nå så er jeg kommet til næste problem, hvad skal jeg have af tv signal ind.
der findes ikke noget antenne net hos mig.
Så jeg skal have noget parabol antenne eller noget, jeg har kikket på
http://www.paraboleksperten.dk/maanedens_tilbud/tilbud_triax_thd_405_va_m_boxer_intro_pakken_for_1_krone_397_da.html
og tage den DA6000 antenne med.
men hvor skal sådan en antenne sidde inde/ude i frit udsyn og hvilken vej skal den vende.
eller er det bedre med parabol(syntes bare de via sat osv. abonnementer er mega dyre)
hvad siger i?
/nja
Hej folk Nå så er jeg kommet til næste problem... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Man har jo også lov til at være kritisk overfor fremtidens signal, fjernsynet bliver jo også større og større..
Så skal kvaliteten jo også følge med.
Jeg har nu i 1½ år haft en digital antenne som flagstangsknop. Den fungerer helt suverænt - og så pynter den samtidig. Den er faktisk så god, så jeg har droppet fiber-tv, fordi jeg alligevel aldrig får set alle de kanaler

Hvis du vil brokke dig, når du bliver udsat for dårlig service og uprofessionel optræden, skal du også huske at rose, når du oplever det modsatte!

Jeg har 3 kanaler - analoge- og masser af "gamle" tv og hdd optagere etc.. har købt en a2B multiboks (ÉN digital til analog konverter til loft montering til hele huset) ved godt det kun varer 2 år, men så er den tid da gået godt.
Og ja billedkvaliteten er et skridt i den forkerte retning, der komprimeres alt for meget

Kun perfekt er "godt nok"

Jeg synes da det er skræmmende så afslørende billederne er på disse nymodens televisionsapparater. Jeg troede alle mennesker, der optrådte i televisionen ingen rynker, vorter eller bumser havde.
Mine >20 år gamle 17 og 21" apparater har måske ikke gengivet helt nøjagtigt, men mere "skånsomt"

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 29 sep 2009 14:55
Jeg synes da det er skræmmende så afslørende billederne er på disse nymodens televisionsapparater. Jeg troede alle mennesker, der optrådte i televisionen ingen rynker, vorter eller bumser havde.
Mine >20 år gamle 17 og 21" apparater har måske ikke gengivet helt nøjagtigt, men mere "skånsomt"

Bare rolig. MPEG komprimeringen klarer ærterne. græsset har aldrig været så grønt og folk aldrig så fri for bunser og skæg stubbe.

Jacob
Annonce
Jamen, jeg har skal allerede været ude og investere i dette nymodens apparatur!
Ja lige netop slægstubbe ser da gyselige ud blandet op med lidt skægpest og bumser!!
Jeg undrer mig også en del over, hvorfor det er nødvendigt at optage folk så ultratæt på. Godt det ikke er mig der i den grad skal udstilles på de kæmpeskærme som folk i almindelighed har stående.

Og i øvrigt for at blive ved det oprindelige emne, så bor jeg altså ude på Lars Tyndskids Mark og det lader til at alt virker med den gamle antenne, som jeg dog havde håbet på at kunne pille ned, men sådan skal det åbenbart ikke være.

Med venlig hilsen
ktm

 

Problemet hos folk er ultra sjældent antennen hvis den ellers virker. problemet kan være alt muligt andet. forstærker, combiner, filter, stik, samlinger og kablet.

Jacob
Skrevet af Koludabyg på 20 sep 2009 16:58
Man har jo også lov til at være kritisk overfor fremtidens signal, fjernsynet bliver jo også større og større..
Så skal kvaliteten jo også følge med.

Så lige "so ein ding" på dr. Her viste de et 150 tommer plasma tv!

Udsendelsen blev set på et 21" tv fra forrige årtusinde. Billedet frembringes ved hjælp af noget eksotisk glasvare de kaldte et billedrør.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også