gammel barneseng - afsyre?

Jeg er i gang med at sætte en gammel barneseng i stand og jeg har forsøgt at afsyre den med kautisk soda, rent og blandet med tapet klister, men begge dele uden et tilfredsstillende resultat. Sengen har været malet over rigtig mange gange, men oprindeligt er den malet med plastmaling..
Men jeg kan ikke rigtig få alt malingen væk, nogle steder står den nu i rå træ, andre steder er der kun plastmalingen tilbage og et helt 3 sted er der stadig den "nyeste" maling på. Jeg har også forsøgt med en ryste puser, men det vil ikke tage plastmalingen.
 Sengen har mange små runde pinde - så bliver ALDRIG færdig hvis jeg skal slibe alle dem

Nogen der har nogle gode ideer?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af chalotte på 12 aug 2009 09:23
Jeg er i gang med at sætte en gammel barneseng i stand og jeg har forsøgt at afsyre den med kautisk soda, rent og blandet med tapet klister, men begge dele uden et tilfredsstillende resultat. Sengen har været malet over rigtig mange gange, men oprindeligt er den malet med plastmaling..
Men jeg kan ikke rigtig få alt malingen væk, nogle steder står den nu i rå træ, andre steder er der kun plastmalingen tilbage og et helt 3 sted er der stadig den "nyeste" maling på. Jeg har også forsøgt med en ryste puser, men det vil ikke tage plastmalingen.
 Sengen har mange små runde pinde - så bliver ALDRIG færdig hvis jeg skal slibe alle dem

Nogen der har nogle gode ideer?


Uden selv at have prøvet, så kunne du forsøge med en varmepistol. Jeg har fra andre hørt at det fungerer helt godt (de gjorde det på nogle gamle gerigter med masse af krummelurer).

/Jørgen
Prøv med at smøre den ind i brun sæbe og pak den ind i køkken film. Lad det stå i 24 timer, og malingen burde være lige til at skrabe af.
/Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
og skulle sæben ikke give det ønskede resultat, så findes der jo også anden kemi til formålet, som eksempelvis:

http://www.borup-kemi.dk/en/FarveAndKemi/Moebel%20og%20Traepleje/Maling%20og%20lakfjerner%20stripper.aspx

samme sted er der i øvrigt en god guide til renovering af træ:

http://www.borup-kemi.dk/en/FarveAn...53196.ashx
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også