Lang tid før der kommer varmt vand

Hej

vi har overtaget et dejligt 70ér hus

MEN når vi skal i bad, skal vandet løbe LÆNGE inden det bliver varmt,
huset er 120 i grundplan. 1 planshus

kan jeg gøre noget ved dette??

for jeg føler jeg spiler meget vand, der kunne bruges bedre, eller sparre på min vandregning

MVH Dina

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor lang tid, skal det ca. løbe?
Hvor mange liter går der til?
Er det næsten lige så meget tryk på, som på det kolde?
Hvor langt er der ca. til varmvandsbeholderen?

Du behøver da ikke at spilde vandet, det kan samles i en spand og bruges til at skylle ud i toilettet med


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Tja, jeg havde samme problem, min løsning var at få lavet nye rør og moderniseret VVS installationen. Det er så lige i overkanten besværligt, men det virker.

Normalt skyldes den lange ventetid en eller flere af flg. faktorer:

Manglende cirkulation på varmt brugsvand
For stor diameter på rørene til det varme brugsvand
For dårlig isolering af vandrørene
For dårlig opvarmning af det varme brugsvand
For lange rørtræk
For lavt tryk


Hvis du vil lave mindst muligt om, så bør du derfor starte med at kigge på muligheden for at isolere dine rør. Herefter muligehden for at lave cirkulation eller trække nye rør. Men så kommer du også derhen hvor du altså skal vide hvad du laver, for godt nok er det ikke alt der kræver aut. men det er der altså noget der gør, plus det er rart at have nogen at løbe til og råbe "garanti" hvis der er noget der går galt med vandinstallationen.
hej

kan se der er et par ting jeg skal have undersøgt

jeg synes trykket er det samme

tiden afhænger af om vi har været i gang i badeværelset inden, men hvis det er fra morgen af så er 1 min ca. og hvor mange liter vand, tja, det ved jeg ikke

jeg har tænkt på at samle vandet op, men glemer altid en spand, men jeg vil prøve at teste begge dele

badeværelset ligge ca. 10 m fra bade værelse til varmvandsbeholder

MVH Dina

så har jeg tjekket

tid før det bliver varmt ca. 55 sek.

vandspild ca. 10 L

trykket kan jeg se er faktisk ca. 20-30% laver end koldt

så hvad siger i??

MVH Dina

Hvis der er langt fra beholder til tapsted, vil hverken højere temperatur eller isolering løse problemet om morgenen. Vandet i røret vil blive afkølet over natten i rørene.

Jeg har også omkring 10 meter og det tager ca 1 minut før det er varmt. Jeg ser to muligheder. Cirkulation af det varme vand eller flytning af varmtvandsbeholder/opsætning af en ekstra mindre beholder omkring tapsted.

(min rørføring er 3/4")

 

 

 

Hej

Jeg har 15 m fra vvbeh. til bruser. Har bare en 15 mm pex slange. Jeg skruer termostaten om, så den kun giver varmt vand. Når det bliver varmt sætter jeg termostaten om til 35 grader. det tager 15 sek og 1.5 liter vand. Så er der varmt vand. Og det er når vandet i pexrøret er helt kold. Skulle der være en der åbner en hane eller vaskemaskinen tager vand ind, falder trykket lidt. Termostaten kan sagtens nå at holde temp. så man ikke brænder sig. Der skal man så sørge for man har en god termostat der lynhurtigt kan justere sig.

nå. Jeg har eget vandværk og har selv lavet det. Det virker rigtigt godt, for mit vedkommende. Har man byvand må man ikke selv og der kan måske også være krav om at vandrøret har en vis diameter.

mvh
777
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis