Tråden er låst

Købes: Insektlak

Hej med jer

Jeg står og har kraftigt brug for noget insektlak, men det er desværre for nyligt blevet umuligt at købe det i de danske butikker.

Er der nogen der har noget stående de kan undværre?

Jeg bor i Rødovre

/Morten
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan lave det selv, du skal til Dyrlægen og købe to ormepiller til din "hund" opløs dem i varmt vand ca. en halv dl. så kan du pensle det på vindues rammen for neden. Det er lige så efektivt. Og ellers skal du ud til en fodderstof butik og købe sådan et middel.
Jeg mener at have set det hos www.p-lindberg.dk

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af Allan Fischer på 14 aug 2009 08:42
Hvad er insektlak ?

Allan
Det er en form for lak med gift i, den bruges mest hos svinavlerne, hvor den smøres på vinduer og jerntremmer mm. Når så insekter sætter sig på den får de giften i sig, du har sikkert set når en flue sidder og pudser sig. På den måde får de det ind og dør meget hurtigt.
Der er så også nogen der smører det på vinduerne i almindelige huse. Det er fuldstændigt uskadeligt for menesker og husdyr, da midlet faktisk er en ormekur.

V.h.  Håndværkeren

Er du helt sikker på det med ormekur-pillerne? - som jeg forstår det virker insektlak sådan, at hvis f.eks. en edderkop går hen over det, så vil den selv dø, plus at den vil bære noget gift med sig ...

Jeg kunne være i tvivl om ormekur-pillerne er stærke nok til at give samme effekt ...
Hej Morten. Jeg har mine oplysninger fra en Landmand, han må jo vide lidt om det.
Annonce
Jeg kan ik rigtig finde noget på deres webshop jeg synes ligner? .. kan du lige skrive hvor derinde jeg finder det?
Jeg tror ikke det virker til det formål jeg skal bruge - jeg skal bruge det til edderkobber, og der har jeg ladet mig fortælle at insektlak virker ved at den får det på fødderne, og det er den vej igennem den får giften ... her står at den skal spise af det, hvilket en edderkop sikkert ik vil gøre ...
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis