6hk korsør

Hej min Korsør motor køre når jeg sætter den i gear som om den har hele molen på slæb,er der nogen der kan give mig en løsning på det. Har selv den tanke at det måske kan være luft og benzin blandingen.
MVH Campisten

<p>campisten</p>
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af campisten på 11 aug 2009 20:36
Hej min Korsør motor køre når jeg sætter den i gear som om den har hele molen på slæb,er der nogen der kan give mig en løsning på det. Har selv den tanke at det måske kan være luft og benzin blandingen.
MVH Campisten
Har du tjekket olie og fedt i stævnrøret, tjekket om der sidder noget i klemme ude på skrueakselen imellem propel og stævnrør. (fiskesnørre eller lignende)
Men en korekt diagnose er svær at stille når man ikke er der selv. Hvordan går den når den ikke er koblet til, tager den let omdr. ??

V.h.  Håndværkeren

Skrevet af campisten på 13 aug 2009 09:54
hej den tager fint omdrejninger når den er i frigear, og der er lige kommet nyt fedt i koppen.
Ja det gør det jo noget nemmere at fine fejlen så.
Nu prøver du så om du kan dreje din skrueaksel let og ubesværet rundt når maskinen er stoppet og den står i frigear. Det skal være på selve akselen du drejer den, det skal du kunne med så lille en motor.
Er der ingen problemer der, så ligger problemet i dit reversgear. Og der må jeg nok melde pas, selvfølgelig skal du tjekke om der er olie på gearet, men ellers har jeg ingen ide om hvad det kan værer.

V.h.  Håndværkeren

hej igen, jeg har skiftet olie både på motor og i gear, jeg vil lige prøve det med at kunne dreje akslen med hænderne. Tak for hjælpen.

<p>campisten</p>
Så kan det næste være din tændning der står for lavt, den skal tænde en eller to mm. før top. Og måske er din benzin blandning for mager !
hvad mener du at benzin blandingen skal være og med hvad.
det er første gang jeg har sådan en båd (båden er en LM16) jeg går udfra at jeg kan bruge 2takst olie til benzinen jeg har blandet det i en 2% blanding.

<p>campisten</p>
Hej Campist

Der er noget jeg ikke forstår, for så vidt jeg ved har Korsør Motorfabrik ikke lavet 2 taktere i mange mange år ( måske aldrig. Ved jeg ikke ). Men hvis topstykket er firkantet, så er det en firtakter, d. v. s. at den har indsugningsventil og udstødsventil. Og så blander man altså ikke olie i bensinen. Motoren vil ryge som bare f..... og gå ad h...... . Hvis jeg er galt afmarcheret vedrørende om Korsør har lavet 2 taktere, så ret mig venligst.

Mvh Finn
hej Finn Gevind
Du har desvære for mig ret i at min motor er en 1sylinderet 4 takter fra ca.74. så jeg skal lige have tømt og renset min tank inden jeg gør mere.

Har fundet udaf at det som der skal i benzinen er en blyerstatning som hedder millenium.

<p>campisten</p>
Skrevet af campisten på 17 aug 2009 16:14
hvad mener du at benzin blandingen skal være og med hvad.
det er første gang jeg har sådan en båd (båden er en LM16) jeg går udfra at jeg kan bruge 2takst olie til benzinen jeg har blandet det i en 2% blanding.
Hvis det er en totakter, så er en olie blandning på 2 % for lidt til så gammel en maskine. Den skal have 4 % totakts olie.Er det en firetakt maskine må der under ingen omstrændighedder komme olie i benzinen, for så kvæler du motoren. Men det har ikke noget med at om blandningen er for fed eller omvendt for mager. Det er noget du stiller på nålen i din kaburator og har noget at gøre med hvor meget benzin der er i den mængde luft den suger ind i forbrændnings kammeret, det gælder for både to og firetaktet maskiner.

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis