Overlocker

Jeg har en fin overlocker, som jeg aldrig har turde skifte tråden helt på, andet end på snyde-måden :0) ...men nu er tråden helt ude og jeg har nu siddet i 4 timer og fulgt brugsforviringen til punkt og prikke, og det virker bare ikke!!!!

Trådende fanger ikke hinanden, de smutter bare lidt rund om stoffet og efterlader kun det lille spor af huller... Er der nogen der har forstand på sådan en helvedes-maskine?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er da ikke noget problem, det kan være du træder den i den forkerte rækkefølge.
Undergriberen skal trådes først hvor du skal huske at lægge tråden bagover på sybordet derefter overgriberen også med tråden bagover bordet afslut med trådene til nålene der også trækkes bag over, altså væk fra dig selv. Drej så på håndhjulet til den har grebet trådene en 4-5 gange, du skal huske at holde i trådene  med et let træk bag over medens du drejer på håndhjulet. Slå trykfoden ned indstil trådspændningen og den skulle nu kører der ud af.

V.h.  Håndværkeren
Det ville naturligvis være rart at vide om du kunne bruge min "opskrift"
Ja jeg har prøvet og prøvet men det virker ikke... har bare måtte stille den meget langt væk nogen gange for at den ikke kom til skade! :0)

I min brugsforviring skal overgriberen trådes først, men ingen af tingene virker....

Jeg er til gengæld blevet lidt i tvivl om under og overgriber måske kan have rykket sig og sidder forkert, når de lige som krydser hinnanden kunne det godt se ud som om at undergriberen burde gå over overgriberen men det gør den ikke... siger det dig noget???
Ja og det gør den forhåbentligt ikke, for så har du virkelig et problem. Men var det nu ike meget nemmere at du hendvendte dig der hvort du har købt den, og så lige eventuelt lige betalte for en gang undervisning i at træde en simpel owerlooker. Også selvom du har købt den privat kan de fleste symaskine butiks asistenter gøre det med lukkede øjne
Vær glad for at de ikke er en 9 trådet flatlook du skal træde, der får selv jeg sved på panden.
Ja du har ret jeg må nok finde en butik der kan hjælp Men tak for forsøget!!! Rart at man kan spørge
Annonce
Den var gået i stykker, så det var slet ikke mig den var gal med...
Sikken en lettelse, du fejrede det forhåbentlig med en stor is
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis