Valg af indervæg til nybyggeri

Er der nogen der har erfaring vedr  indervægge. vedr lydisolering, holdbarhed, isoleringsevne, vedligehold, økonomi mm.

1. Træskellet med isolering og fibergips
2 . Betonelementer med filt
3. Mursten
Er der andre bedre muligheder/løsninger?

Kunne se på Bolius hvilken lydisolering de forskellige gav, men der var en kilde henvisning, så jeg ved ikke om man kan stole på disse Db tal.
 
Der skal tages i betragtning at vi har 2 hunde, dvs 1 hvalp ca hvert 5 år.
I fremtiden småbørn. (det går ikke altid helt stille for sig)
almindelig brug, fester mm
Nem rengøring, da hundene har tendens til at ryste sig indvendigt, især hyggeligt efter en strandtur.
Der skal kunne hænges reoler, hylder mm op på væggen, så det er nemt at gøre rent nedenunder.


mvh johnia

Er der nogen der har erfaring vedr  indervægge.... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Jepe på 14 aug 2009 00:09
Johnia, er lyddæmpning vigtigt for jer, så spar ikke på lyddæmperne på rørene til ventilations anlægget, lydene vandrer let fra rum til rum via rørene. Opvarmning af indblæsnings luftens varmetab er også vigtigt, hvis man er kuldskær. Jeg har selv valgt letbeton vægge i mit hus, og det fungerer tilfredsstillende.
Forslag til budgetbesparelser. I kan vente med at bygge garagen, evt lave mere boligareal + carport (kunne jeg bygge om så havde jeg gjort det). Jordvarme er en kostbar løsning at etablere, hvad er jeres alternativer? En solfanger sammen med ventilationsanlægget kan være en mulighed, især pga af spa'en.
Mht til størrelsen på dit tilbud: jeg er glad for at jeg fik bygget for 6 år siden, hvis det er niveauet idag.
Har fulgt med her på forummet vedr isolering af ventilationsrør, regner med lyddæmpning på alle ind og ud gange samt på ud og indgange på selve anlægget. Vi skal bruge gas til opvarmning med mindre man søger dispensation for et mere miljøvenligt alternativ. Hvis man køber anlægget selv i Sverige, og har en makker inden for køleservice og vvs, så er der ikke meget forskel der. Solfanger er udelukket pga lokalplanen. Garagen er intigreret i huset, istedet for at vente, skal vi nok hellere overveje en carport så. Vedr at du er glad for at du fik bygget for 6 år siden, kan jeg fortælle dig at min bror har et hus meget lignende fra 2005, der er 600.000 forskel i mellem hans og mit tilbud fra samme tilbudsgiver, når man har trukket forskellen fra.
meningen var at få tilbud hjem på drømmehuset, og så pille nogle ting ud af tilbuddet indtil vi kom under smertegrænsen.
Har fået tre tilbud hjem, og har bedt om at få tilbuddet detaljeret, kip i stue variere prisen fra 18.000 til 50.000kr, garage fra 140.000 til 220.000, træ/alu vínduer fra 18.000-70.000 (ekstra udgift i forhold til alm vinduer).


mvh johnia

Er er nogle der har erfaringer med savsmuldmursten. Kan se at der er 30% savsmuld i dem, som efterfølgende brænder op. Bliver de ikke så for porøse til at hænge skabe/hylder mm. op på?
Eller skal man vælge en anden sten til indervæg? (hvis det bliver aktuelt med en murstensvæg)



mvh johnia

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også