Silvan toilet VS dyrt toilet

Jeg skal have nyt toilet - På badeværelset selvfølgelig.
Jeg har set mange toiletter til 1000 kr og under i silvan nu.

Er det dårlige toiletter? Eller er det bedste at købe et dyrere toilet. Ifô f.eks.
Jeg skal have nyt toilet - På badeværelset... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Farfar Bjørn.
Har du ikke overvejet at få monteret en kalk spalter, den vil da i dit tilfælde virkelig gøre gavn. Det er ikke alle kalkspaltere  der er fup og fiduser.

V.h.  Håndværkeren
Jo da - rigtig rigtig mange gange. Har sågar overvejet at lave en selv da jeg så hvad en 'rigtig' kostede ...

Man skal vel blot have fat i en stærk magnet

Måske ikke med en 'death magnet' som på billedet
fra http://www.supermagnete.de

Anyhow så er jeg ved den store badeværelsestur så formanden mener at det bør vente - også selv om det er hende der klarer de synlige kalkplager



/bjørn

Der må jeg skuffe dig, du kan ikke bare bruge en almindelig kraftig magnet. Den type magneter der anvendes skulle være ioniserende magneter. Jeg har set de steder hvor menesker har klasket et par store højtaler magneter på hver side af et rør med en gang Gaffa tape for at holde dem på plads med. Det virker bare ikke !
En ægte kalk spalter tilføres el og er et apparat der kunne minde lidt om en vand måler, når vandet løber igennem bliver det ioniseret.
Jeg ved ikke om du kender til det, men i nogle luftrensere, sidder der også sådan en ioniserende dims. Den kan tage tobaksrøg og mange andre urenheder der er i luften. Jeg har i mange år brugt sådan et apparat i mit Skrædderi da den også fjerner den statiske luft der kan være et sådant sted når vi arbejder meget med kunst stoffer.
Er godt klar over at alm. magneter ikke gør tricket alene - det og ikke mindst billedet, kommer fra den tyske hjemmeside nævnt ovenfor. Ved ikke hvordan du har det men jeg kan næsten mærke den drengede nysgerrighed fra når man fik en god magnet. Du skulle tage og se på den ved lejlighed - der er ekstremt mange ting man med fordel kan bruge magneter til. Også ud over at rense akvarier indvendigt med

Min tidligere kompagnon fik installeret en kalkspalter af den dyre ioniserende type du omtaler. Hvor vidt den virkede var nu svært at sige da de ikke havde boet på matriklen før de byggede på grunden. De virkede nu tilfredse men til den pris kan man jo næsten heller ikke sige andet   Men hvis det skulle være tror jeg nu også at man som regel får hvad man betaler for

/bjørn

Tja, nu ved jeg ikke lige med cisternen. Men i mit "billige" toilet fra Silvan har jeg monteret indmad af metal fra et gammelt gustavsberg (ja de fleste dele passer på alle toiletter) uden store problemer. Før vi fik en kalkspalter, så rev jeg bare indmaden ud (tømte godt nok lige cisternen først), og kogte den i eddike sammen med div. luftblandere, vandhane dimser og andet der fik en god gang kalk. Og det var både i det "billige", i IFÖen, samt i gustavsberg'en at kalken samlede sig, så de har alle fået metaldele indvendigt.
Nu har vi købt en kalkspalter (hos spotvvs, efter anbefaling fra en VVSer), og den kører fint på trykket fra vandværket uden brug af strøm. Kalken er der stadig, men den er nærmest pulveragtig, så jeg behøver ikke længere at koge noget. Normal afvaskning med rengøringsmiddel virker fint. Den (kalkspalteren) er godt nok også magnetisk, men så kan jeg have alle mine underlige unbrako nøgler der kun kan bruges på min vandinstallation hængende på den

Den kalkspalter som Håndværkeren skriver om kunne være denne her(der findes flere mærker)
       
http://www.metrotherm.dk/Produkter/...-2000/

Den som Twist nævner er denne er:

http://www.megatherm-magneta-as.dk/megatherm/default.asp?page=74

Begge modeller virker, jeg har i hvert fald fået posetive tilbagemældinger

Metrothermen der skal tilsluttes el, er nem for lav det selv manden, der skal ikke laves indgreb i installationen, den bliver også mest solgt til private

Megathermen, skal indbygges i installationen, og det er mest professionelle der køber denne model

Begge modeller koster ca. det samme

Venlig hilsen

Klaus

     

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis