Fremførsel af audio/video kabler i stuen?

Hvad er den bedste løsning til at fremføre audio og video kabler skjult rundt i stuen? Jeg vil helst have mit anlæg/computer ved sofaen og tvet på modsatte væg, Så der skal højtalerkabler, videokabler og antennekabler rundt langs væggene. Men jeg har en dør på kabelvejen... Hvad er den bedste løsning? Rør i væggen? Eller hule lister? Eller noget helt andet?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen tvivl om at jeg ville vælge den skjulte løsning, men har du lidt ekstra penge kan du jo investere i plastik fodpaneler med indbygget kanal til fremføring af kabler/ledninger. Kommer jo an på om du er ved at renovere eller skal igang med en installation uden at rive det hele fra hinanden :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Jeg skal lave nye vægge i stuen om et par uger, så er ved at planlægge lidt. Det er ingen problem at rille rør i væggen osv. Men har også overvejet at fræse en bred rille bagpå træfodlister. Mest for at få træ i stedet for plastik.
Findes der dåser til at slutte sådanne skjulte føringer pænt ud af fodlisterne?
Mathiasen, der findes panelunderlag i softline, dem bruger jeg personligt til stikkontakter og andet afslutning af kabler i fodpanel højde.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Kan du virkelig godt fræse så meget ud af en fodliste? Så bliver der ikke meget godstykkelse tilbage hvis du skal have nogle "ordentlige" kabler liggende. jeg ville benytte plastpaneler, selvom det ikke er det pæneste, men skal du fræse så mange installationer ind i væggen bliver du aldrig færdig + væggene bliver svækket, da de bliver fræst i 40 stykker :-)
ja, hvis de bliver fræset ind i væggen er det jo ikke til at få et ordentligt færdigt kabel med stik igennem. hvad med døren? Hvad er smartest her?

hader kabler..
ja, det er noget lort! jeg er igang med et par forsøg på at lave trådløst strøm, men det går sgu ikke pisse godt! :-) Hvad med evt at erstatte dine fodlister med en god stor kanal?
Jeg har gjort det at jeg har lavet hul i væggen, og så ud med kablerne og op igennem muren og op på loftet og så samme tur på den anden side.....

Lyder sku vanvittigt at fræse fodlister, så ville jeg nok overveje plastiklister, specielt hvis du gerne vil købe kabler med formonteret stik.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Jeg synes bare plastik er så tarveligt, især hvis det ikke må koste 300 kr meteren...

Men hvis I kender nogle pæne nogen der ikke buler og ligner plastik er I meget velkomne til at sige frem.

EDIT: Jeg fandt lige denne løsning. Den ser fin ud og dejligt LDS-arbejde, men jeg mangler stadig løsning ved døren.


Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis