Tandrem.

jeg har en gammel Fiat Ducato autocamper. Motor er ca fra 1991. Nu er tandremen gået, og min mekaniker siger der skal et nyt topstykke på.
Er der en der kan fortælle mig hvad man skal give for det. Han snakker om måske 15000-20000kr. Kan det virklig passe. Freddy
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er han sikker på, at det ikke er til at lave? På mange andre biler plejer man at kunne skifte de involverede ventiler.
Er det ikke en vare, som ophuggere gør i?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du skal have lavet det hele på værksted med renovering af topstykke samt montering af ny tandrem med løbehjul og strammer, er prisen ikke helt ved siden af, måske endda dyrere. Hvis du selv er fiks på fingrene, så afmonter topstykke og find ud af, hvor mange ventiler, der er bukket, og om ventilstyr har taget skade. Du kan evt derefter få en pris på renovering hos Mekonem Autoteknik. Dernæst skal du bruge slibesæt, og højst sandsynligt nye topbolte, når du samler igen, samt nyt tandremssæt, så du har noget af en opgave, men held og lykke
Jeg ved godt hvad man kan gøre. Men det jeg spørger om er, kan det blive 15-20000kr får at få sat et andet topstykke på. Og få lavet det gammel topstykke kan ikke betale sig der løber alt for mange timer på. Min mekaniker tager 498,00kr + moms i timen.
Der er flere muligheder. Du kan købe et nyt, eller et renoveret topstykke, jeg ved ikke nøjagtige priser, men kan da få det undersøgt. Det kræver dog, jeg skal vide motortype, motorstørrelse, samt om det er benzin eller diesel. Men vil da ikke blive forbavset, hvis et fabriksnyt koster ca 10000 samt montering og tandrem, hvilket jeg sammenlagt vil vurdere til en god arbejdsdag, måske 1,5, så din mekaniker er ikke helt ude i skoven
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis