Elektr0lyse

Problem med elektrolyse på motorben og foldepropel.
Hvordan kommer jeg det til livs.Skal jeg måle hele ledningsnettet igennem, og hvordan gør man det. Hvad skal man kigge efter. Er det laderen der er noget galt med?
I øjeblikket ligger jeg på Corsica, og her er ikke meget hjælp at hente.
Venlig hilsen til alle.  ymmot.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skal monteres zinkanoder i forbindelse med dit motorben, faktisk mener jeg at der på nogle motorben ligefrem er afsat plads til anoden, men hvis du har overmalet hele motorbenet så anoden ikke har forbindelse til vandet virker den ikke. Ellers skal du have monteret anoder ved siden af motorbenet med en kraftig kobber tråd imellem anode og motorben.
Tak for dit svar ,det var ikke problemet med at montere anoder. Jeg ligger i vandet så det
bliver lidt svært at montere anoder . Forøvrigt er anoderne monteret både på drevet og
motorbenet og er ikke overmalet. Det som jeg eftersøgte var måden man målte sig frem til
den elektriske læk.
Venlig hilsen ymmot.
Så misforstod jeg bare dit spørgsmål, jeg undskylder og trækker mig igen.

V.h.  Håndværkeren

Du skal have tak for din udviste interesse, håber der er en anden der kan hjælpe.
Venlig hilsen  ymmot.
hej jeg ved godt at det er en gammel tråd
men det behøver ikke at være fejl i dit elsystem det kan være nabobåden eller el på brogen der laver galvanisk tæring
hilsen rene

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Annonce
Hej Rene
Takskal du have for dit svar, ja det er rigtigt det du skriver om nabobåden og el på broen. men ser du jeg sejler hele tiden og ligger for anker ret længe, så der må være en læk på det elektriske ledningsnet. Og det er måden man man måler det på,jeg søger.
MVH ymmot
citat fra shipshop.dk

Som med Z-drev gør det samme sig gældende - oplever du at der dannes en hvidlig oxidbelægning på din sejldrevanode skal du skifte til aluminium for at beskytte dit drev optimalt.

På billedet kan man se at sejldrevsanoden på dette drev stort set er dækket af hvidlig oxid belægning - det har stort set ingen effekt, hvilket man også kan se på den begyndende tæring på drevet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej ..
Lige et par spørgsmål inden et råd ;-).. Hvad er spændningen på båden ?? jævn /veksel ??.. 2 pol net.. eller ???

Mvh Jan J
Hej asn. Rigtig god beskrivelse!

 Gør det rigtigt fra starten!

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis