Ny bremsebelægning på bremsebakker

Hej.

Jeg bor i Sverige, og købte her en brugt HAHN trailer fra 1970 til 900 kr. Ville bare bruge den som langsomtgående køretøj med trekant bag på, så man kunne køre jollen ned til søen osv.

Men da jeg fik traileren viste det sig, at der var papirer med, og at den var i helt utroligt god stand. Desværre er der bremser på den, så den skal jo synes med bremser.

Hele bremsesystemet virker efter jeg har skilt det ad og slebet/drejet/renset det, men det er ikke mere belægning på bakkerne.

Er der nogen der ved hvor man kan købe bremsebelægning løst?

Da jeg ikke skal bruge bremserne til andet end syn, så skal de ikke kunne holde til det vilde konstante slid, men bare bremse jævnt oppe hos synsmanden. Derfor havde jeg ikke tænkt at begynde at vulkanisere belægning fast, men bare bruge nogle stål popnitter.

Har fundet nye bakker (200x30mm), men de koster 900 kr, og det er lidt for meget i forhold til hvad traileren har kostet.

Med venlig hilsen
Peter

Ps. Det ville være rart om det var noget der kunne bestilles over nettet, eller hentes i Københavnsområdet.

 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at høre en bremsesevice, hvad de skal have for at lægge nye belægninger på.
Her plejer den slags at koste ganske få hundrede kroner for 4 bakker.

Med venlig hilsen
ktm

 

Du kan jo prøve ved Autobremsen i Rødovre, men jeg er ikke "stærk" i Kbh.området.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tidligere var der jo Axels Bremseservice på Bispevej, men de lukkede ned. Jeg tror de blev overtaget af DOS, eller af værkstedet ved siden af DOS:
(Jeg ved de renoverede bremser på Olsen-bandens gamle bil for et par år siden.)

http://www.dosautodele.dk

Ellers prøv hos IBS i Ballerup. Flink fyr, der laver det hele:

http://www.i-b-s.dk

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Hej igen.

Begge steder var flinke mennesker, men ville have 550,- kr for at udskifte belægningen. Der er selvfølgeligt en ok pris, men ville som sagt hellere selv have fat i belægningen løst, så jeg kunne gøre det for et par hundrede.
Det solgte de ikke.

Hmm - nogle ideer?


 

"If you need a machine today and don't buy it,
 
tomorrow you will have paid for it and not have it."
 
- Henry Ford 1938
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis