Opvaskemaskine Øko Favorit 50700 fejlkode (Vand i bundkar)

Hej

Da jeg havde det problem og ikke kunne finde det nogle steder på nettet ,
vil jeg lige beskrive problemet her.
Jeg havde en fejlkode C eller 3 kan jeg ikke huske mere, som siger at der er vand i bundkarret. Man opdager det ved, at pumpen kører hele tiden.

Efter at flere gange havde kørt skylleprogram og tømt bundkar, og stadig ikke kunne se
udtætheder, men stadig komm vand i bundkaret efter en vask.
Jeg kom så ved en tilfældighed til at se at det kom et kort ojeblik fra overløbsslangen.
Den store plastplade med alle indvendig inddelinger på maskinens højreside, var et sted stoppet.
Iflg en flink hårdvidevare mand, sagde han, at det var fedt aflejring der inde, som stoppede det, og grunden var at jeg aldrig kørte et 70 graders program, det skulle jeg gøre engang i mellem.
Jeg tog så pladen af (rimelig let) og skyllede det igennem flere gange med kogende vand, både på den og anden led. Jeg kunne nu se hvor der var tilstoppet.
Dette er lidt besværlig, men med lidt tilmodeighed, får man det hen.
Resultat: En opvasker der fungerer igen og en besparelse på mindst kr. 1500,- hvis ikke en ny maskine.
mvh

Søren

Med venlig hilsen

Søren
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Søren.
Det var da en rigtig god oplysning du kom med der, jeg kan så tilføje at din opvask ikke bliver bakterie fri ved vask under 65 grader, så ved du det til en anden gang.

V.h.  Håndværkeren
Hej
Jamen er der ikke så meget kemisk skrammel i en opvasketablet, at det vil dræbe bakterier, hvis man vasker Øko på 50 grader-?
Men bare ikke opløse alt fedt-? Og at man derfor også skal køre med maskinrens engang imellem og så måske 70 Grader.
Mvh

Søren

Med venlig hilsen

Søren
Jeg har mine oplysninger fra et storkøkken hvor jeg engang stod ved opvaskemaskinen for at tjene lidt extra. Og det er rigtigt skrappe sager de bruger til afrensning, men hvis vandet ikke var over de 65 grader blev det ikke godkendt af embeds lægen.
Det har jo også noget at gører med at det sæbevand maskinen bruger skal skylles grundigt af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis