marstal for en gang skyld.

Hejsa min marstal 10 hk. trækker ikke nok. jeg har efterhånden prøvet alt.
Tænding er renoveret, kaburator er renset gear sku være indstillet den er lignet perfekt op og akse samt gennemføring bliver ikke varmere end jeg ka røre ved det. der er ikke tegn på ødelagte stempel ringe (olie i tændrør/olie spild) kompression på 4.6 og 5.3, skrugen har den rigtige størrelse og er ikke skæv.

det virker som om motoren arbejder alt for meget i forhold til hvad den yder (når den er i gear) det er som om der ikke er omdrejninger nok, derudover ka det nogen gange virke som om den skal til at gå i stå, og det lyder som om den har det hårdt.
 
Min båd er en 24 f. kragejolle bt 4,48 t. det sku efter sigende ikke ha været noget problem hos tidligere ejer, og andre både af samme størrelse og form i min havn har ca samme hk og ingen af dem har samme problem så sku mene at 10 hk er rigeligt til at trække min skude.

hmmmmmmmmm gode ider er MEGET velkomne.

       

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
44 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjekket dyssen på den? Kommer der olie ud af udstødningen når motoren er i gang? Kommer der nogle lyde fra den?

Musikanten

Der er alle symptomer på en motor med manglende køling.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
manglende køling???

Jeg har godt tænkt over at den bliver "meget"varm. men jeg ved jo heler ikke hvor varm den må blive.

hvordan finder jeg ud af om den bliver for varm og hvad gør jeg hvis den gør.

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
hvis den bli'r varm og går for tungt, så er plejlstangslejerne færdig med at eksistere efter meget kort tid. skidt og rust har det med at stoppe vandgangene i motoren.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis tallene for Marstalmotorer på 10 og 14 hk er de samme, skal temperaturen være 60 grader. Den reguleres på bundhanen til kølevandindtaget.

Har netop fået renset vandgangene i min egen. I nogle af dem var der mindre end 10% passage.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
hvordan rensede du det.?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Topstykket af, manifold af, alle vandgange renset med ståltråd, hegnstråd, støvsuger, vandtryk osv. Det tog sin tid, men vil nok være arbejdet værd. Der ligger måske et par billeder i en gammel tråd, den hedder vist noget i retning af: topstykket sidder fast.
Inden du gør det, jensen har gjort, så prøv at få noget rustopløser fra Borup fyldt i, og lad det stå et par dage, det er vandopløseligt og æder ikke det rene metal. Det kan fortyndes, men det står på flasken.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nå ja - burde nok nævne, at formålet ikke var at rense kølekanaler, men at fræse ventilsæder og slibe ventiler. Kølesystemet var blot en sidebemærkning hertil...
ved du hvilken kompression du har på din motor efterfølgende?

Det lyder fornuftigt med at rense osv med det er ikke mere en 1 1/2 år siden den blev total renoveret så der burte ikke være et problem? men det er selvfølgelig værd at prøve.

Ved i om man ka stramme gearet for meget?
ved i hvor nemt skruge aksen skal køre rundt (Det er lidt svært at forklare, men skal aksen køre fuldstændig dnidningsfrit el er det ok at der er lidt modstand)  tænker på om der er et problem et andet sted end inde i motoren som gør det vanskligt at køre ordenligt?

Mvh. Anders -

Hvorfor sidde inde når alt håb er ude?

Ejer af kragejollen "Shakti" - 1936- Tsa Århus.

www.Shakti.dk    - Kig forbi -
Der er yderligere 34 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også