udskiftning af el..

Hej - er flyttet i en gammel lejlighed og vores el er en blanding af noget meget gammelt og nogle få nyere installationer. Fx findes der nogle steder stofledninger. Er der nogen der har et bud på hvad det koster at få skiftet el så den er den samme over det hele?

Lejligheden er 74 kvm

MVH Therkildsen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du skal have en elektrikker ud for at se på det, det er umuligt at gi en pris på grundlag af lejligheddens størrelse der er en mill forskellige forhold der har indflydelse på prisen og det skal beses før nogen har en chance for at gi et overslag :-( ...
en gang imellem er det en fordel hvis ejendommen har en elektrikker som de bruger fast..
god fornøjelse :-)

 den bedste håndværker er ham/hende der kender sine egne begrænsninger

I min gamle lejlighed (60 m2) havde jeg samme udfordring. Men der var alle ledninger samlet i gangen (via en trækasse hele vejen rundt i loftet), så det tog en elektriker 4-5 timer at trække det hele om og montere nye stikkontakter.

I tillæg dertil monterede han nyt HPFI, men det er måske ikke nødvendigt hos dig.

Det skal siges, at jeg selv fik "æren" af at banke ud og montere nye indmuringsdåser (så vi fik mere end en stikkontakt pr. , samt fræsede riller til nye rør.

Ikke alle elektrikere er så flexible - men ham her "gad simpelthen ikke fræse", hvis han kunne undgå det.

Men som jokoor skriver - få en elektriker ud og kigge på det.


Mvh.

Jan R.
en trøst er at de gamle stofledninger oftest ligger i stålrør så de nye bare kan trækkes igennem istedet... Dog nogle gange nemmere sagte nd gjort.. har gjort det i 90m2 lejlighed på 6 timer med ene nye udtag..

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis