Afslutnings fugemasse

Hej Folkens,

Kan i anbefale en rigtig god afslutnings fugemasse til lysninger og "fyldninger" af fodpaneler? Min tømrer nævnte en speciel fuge på et tidspunkt, men fik ikke rigtig fanget den. Jeg bruger normalt Danalim MS Byggefuge til formålet.

På forhånd tak.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har brugt malerfinish købt hos XL til mine lysninger mm.

 

 

 

du skal bruge en gummifuge der er malbar, ALDRIG bruge acryl da det sprækker og slipper. Du kan feks bruge en Sika 15LM, Würth laver noget tilsvarende og feks Danalim gør også. Det er bare kun Sika jeg lige ved hvad de forskellige typer er til og hvad de hedder.

http://www.lyrk.dk
Jeg har brugt Danalim byggefuge til min afslutninger ved loft/væg og det spiller sku! Min tømrer skældte mig bare ud da jeg viste ham Danalim malerfinish fordi det var en acrylfuge, men danalim mener selv det er det mest optimale til afslutninger?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Naveren, er Sike 15LM ikke hvad der svare til Danalim MS Byggefuge?
http://www.danalim.dk/dk_product/byggeri/fugemasser_proff/ms_byggefuge_522/

De har samme egenskaber, ind-/udvendig brug, overmalbar og 25% bevægelse.

Jeg får dem nemlig "kastet" i nakken ift. prisen på Sika.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hej

Du må ikke bruge en Sika 15LM indvendigt selv om det er en pokkers god fugemasse, men i stedet skal du bruge en MS fugemasse.

Det er rigtigt at en acrylfugemasse i mange tilfælde revner og svinder ind med tiden, men det er nok den de fleste bruger, selv om der ofte er behov for efterreparationer i så tilfælde.
Annonce
Orla, så der er intet galt i den fra Danalim, som jeg bruger pt?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Jeg mener ikke det er den helt rigtige, da den indeholder polyrethan, men du dør jo nok ikke af det lige med det samme, og jeg har da også selv indtil for få år siden anvendt SIKA 15LM polyrethanfugemasse både ud og indvendigt, men er gået fra det, både på grund af at den lugter i længere tid, og så er der jo altså giftstoffer i den.
Det er godt nok noget af et dilemma, jeg har personligt brugt Danalim MS Byggefuge til fuger indvendigt, som udvendigt, men min tømrer forsøgte at overtale mig til at bruge Danalim Malerfinish istedet for..

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også