El-vandvarmer og lavt vandtryk

Jeg har et sommerhus, hvor der er en el-vandvarmer (Metro) i badeværelset. Vandtrykket for det varme vand har aldrig været godt, siden jeg købte huset for 3 år siden, men nu er det blevet endnu dårligere.

Vandtrykket for det kolde vand er forøvrigt også dårligere i badeværelset end i resten af huset.

Så vidt jeg kan se i manualen (http://www.metrotherm.dk/upload/met...anguage=da), er el-vandvarmeren monteret som en trykbeholder.

Hvad kan der være galt, og kan jeg forsøge at gøre noget selv, eller skal jeg have fat i en VVS-mand?


 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor gamle er dine vvs rør?
Er det begge blandingsbatterier på toilettet der har manglende tryk? (vask og bruser)
Er der meget kalk i området hvor sommerhuset befinder sig?
Du skriver at vandtrykket er bedre andre steder end på badeværelset, er trykket så helt iorden i f.eks køkkenet?

mvh johnia

Hvor gamle er dine vvs rør?

Det ved jeg faktisk ikke, men de er af platisk, så de må vel være ret nye.

Er det begge blandingsbatterier på toilettet der har manglende tryk? (vask og bruser)

Ja, det er begge blandningsbatterier.

Er der meget kalk i området hvor sommerhuset befinder sig?

Ja, der er meget kalk - ikke ekstremt, men over middel vil jeg sige.

Du skriver at vandtrykket er bedre andre steder end på badeværelset, er trykket så helt iorden i f.eks køkkenet?

Ja, trykket er helt fint i køkkent, der har egen el-vandvarmer.

Håber, mine svar kan bruges.



 

Der sider skidt i rørne ved varmtvandsbeholderen. Eller også kan du prøve og skruge sigen af på blaninsbatteriet i vasken vis den er fyldt op med skidt så er der nog også skidt i din vvb
vis fødelednigen er jernrør og der for nylig har været lukket for vandet kan der værre skaller fra indersiden af røret som falder af og kommer med op i din vvb
så vis din si (palortor) ikke er fyld med skidt vil jeg andbefalde dig og ringe til din vvsér

Mvh

Martin

 Aut. Vvs-indstalltør

Tak for hjælpen. Jeg endte med at tage fat på en VVS-mand, som skiftede sikkerhedsaggregatet under vandvarmeren, hvorefter trykket er perfekt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis