Storindkøb i Tyskland

Har surfet noget rundt i Tyskland angående byggevarer, skal selv indkøbe ALT til et nyt hus på 240m2. Nogle varer er vigtige at købe i DK med danske godkendelser, andet er den samme vare og det havde jeg tænkt mig at få hjem fra Tyskland. Der er STORE forskelle i pris, så det kan snildt betale en lastbil herop.
For tiden laver jeg budget, og skal derfor bruge nogle gode priser. De tyske BYGGEmarkeder bugner af varer, men ikke RIGTIGE materialer i RÅ mængder. Der skal man over i baustoffe (trælaster). proff firmaer.

Jeg har kun kunnet finde en eneste proff der har "online" shop, www.bausep.de , men er der nogle herinde der har fundet andre er jeg da rigtigt interesseret ?
 

Kun perfekt er "godt nok"

Har surfet noget rundt i Tyskland angående... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Jeg har for et par år siden prøvet www.bygogbolig.dk, princippet er vel det samme. Skulle have udskiftet en varmvandsbeholder. Fik een hendvendelse, og ikke de 3 jeg håbede, men det forløb fint.

I øjeblikket har jeg en opgave liggende på en større renovering af min bolig. Har fået en del henvendelser (sjovt nok fra Sjælland og Jylland, men ingen fra Fyn, hvor jeg bor). Har talt med de forskellige (og det har været forholdsvis positivt), og afventer tilbud.

Tidligere kunder kan give håndværkeren karakter, men det er jo lidt svært at forholde sig til, når det ikke er muligt, at kontakte dem der har afgivet karakteren (det kunne jo være håndværkeren selv). Ligeledes er igen af dem medlem af byg garanti. Selve ordningen kan jeg ikke bruge til noget, den er al for restriktiv synes jeg, men det fortæller vel noget om troen på egne evner hvis man "tør" at være medlem. Endvidere har ingen af dem en hjemmeside. Man kan selvfølgelig godt være en god håndværker selv om man ikke har en hjemmeside, men hvis man laver et godt stykke arbejde, er man vel tilbøjelig til at fortælle det til så mange som muligt, eksempelvis via nettet.

Men det kan godt være det bare er mig der er paranoid

Hej.

Lige et spørgsmål her til tråden.
Må man gerne, som privatperson få en lastbil til at hente et helt læs byggematerialer i udlandet?
Er der ikke noget med skat/afgift/moms eller lignende, der skal betales?

Mener stadig at der er en beløbsgrænse på "andre varer", som man må tage med ind i landet ?

Mvh
Sømanden.
Må lige ind med en kommentar - det er også muligt at få rabatter på de i forvejen lavere priser i Tyskland. Der er ofte kampagner med 20% rabat på alt. Får man så også oprettet et stor-kunde kundekort (køb >10.000) så sparer man yderligere 10%.
Derudover kan komme kvantumsrabatter.
Skrevet af ErikP på 18 aug 2009 12:59
Må lige ind med en kommentar - det er også muligt at få rabatter på de i forvejen lavere priser i Tyskland. Der er ofte kampagner med 20% rabat på alt. Får man så også oprettet et stor-kunde kundekort (køb >10.000) så sparer man yderligere 10%.
Derudover kan komme kvantumsrabatter.

Det lyder fanme godt, det er lige før man får penge i hånden for at hente byggematerialer i Tyskland 

Og så kan man lige køge vogntoget forbi Fleggard og proviantere store mængder af "den gode vin"

Venlig hilsen

Klaus



Klaus,

Det ligner da ikke dig at svare sådan!?

Det er da billigere at købe ind i Tyskland og Sverige - det er da ikke ukendt for nogen.

Ja Fleggaard har mange gode tilbud også på andet end vin.

Jeg vil nu hellere købe en tv til ½ pris der end i DK for samme vare.

Annonce
Hallo, indlægget er skrevet med 100% ironi, hvilket smilysene burde indikere

Tro mig, jeg handler selv rigtigt meget i Tyskland, jeg har tilmed købt sommerhus tæt på grænsen(bare for at handle), og hvad der kan købes i tyskland bliver også købt der. Sidst vi var dernede skulle vi have en ny grill, vi kiggede i tyskland, men de var altså meget billigere i danmark.

Vi har også investeret i et "bropass" så vi kan komme biligere til Sverige og handle, nu har jeg ikke været i byggemarkeder derovre, men det er udelukkende blevet til nogle hyggeture sammen med familien, sidst fik jeg da købt et par nye briller i synoptik i malmø, det var halv pris i forhold til synoptik i Hundige Storcenter

For 4 år siden skulle vi have nye fjernsyn i huset, jeg købte nogle lækre Samsung via nettet i tyskland på techdog.de, betalte den nette sum af kr. 20.000 for 2 stk. 46" sidste nye model, de kom dog aldrig firmaet gik KK, så pengene var spildt .

Jeg vendte så blikket mod England og købte 3 endnu bedre modeller der, som jeg fik fragtet hjem med DFDS.

Pga. "det nye tv signal" så er tiden snart kommet til at mine nuværende fjerneyn skal leve deres alderdom i sommerhusene, og så vil jeg helt sikkert købe 3 nye fjernsyn fra min "leverandør" i England.

Så hvis man skulle give point for grænsehandel ville jeg helt sikkert ligge i top 10

Venlig hilsen

Klaus

Jeg giver det ikke meget tiltro tilde firmaer som er nødt til at benytte nævnte side, noglæe af dem er vel gode nok, men har de ingen hjemmeside er det lidt et minus, en rigtig god ting er at tjekke deres CVR nr/firma navn på CVR.dk så kan man i det mindste se hvornår deres firma er oprettet, og mener også man kan se tidligere firmaer som ejeren har haft/været involveret i, er listen lang er de altså diskvalificeret. Der ud over er det et must at de er medlem af byggaranti ordningen, ikke at den er sindsyg brugbar man er man IKKE istand til at være medlem vil jeg nok mene man har lig i lasten. Pas nu rigtig godt på med at finde det billigste firma, igen der kan være fordele ved at vælge et anerkendt firma som måske skal have en lille smule mere, men som ikke går konkurs når lokumet brænder.

Hej

Et input i debatten... Jeg er igang med et ét plans hus på 250 kvm. Jeg har også kigget på tyskland/sverige osv. Men har kunne konstatere at den billigste løsning har været en kombination af XL, bekendte håndværkeres rabat satser (vinduer, og mure materialer) samt overskudsvarer fra andre byggerier (dba og gulgratis). Så min konklution var at der ikke var økonomi i at hente i de. Og når den lokale tømmerhandel faktisk kan være med på priserne på de store poster (mursten, tag, træ, vinduer) så er det jo rart med fleksibiliteten og muligheden for at kan underdisponere de store køb, og så hente de sidste småting til samme pris. Og så reducerer man jo spild omkostningerne.

Resultatet er et samlet byggebudget på 1,7 mill excl have/flise arbejde. Prisen på dba er ofte 30-50% af byggemarkederne, og når man har spottet hvilke løsninger man skal have (wc, armaturer, ventilation osv) så er det blot at kigge efter en anden nybygger der har fået noget i overskud.

Angående tyskland, så husk lige på at mange bygge traditioner er anderledes så mål og løsningstyper kan variere fra de danske.


 /M

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis