B6 tagplader - "vender forkert" på nordsiden af huset

Emnet lyder måske mystisk, men jeg er noget ude af den. Har lige været på taget for at skifte en tagplade. Af med den gamle og på med en ny. Til min store skræk, kan jeg med det samme se, at der er noget galt med de skårne hjørner på den nye plade kontra de gamle (fra '77). De sidder i den "forkerte side". Da jeg ikke har nogen som helst kendskab til tagplader, tjekker jeg naturligvis på den anden side af huset for at konstatere, at her sidder hjørnerne i den anden side af pladen...forvirringen er total. Se vedhæftede for illustration af, hvordan de gamle plader på huset ser ud. Hvad gør jeg nu? Skal jeg "bare" bestille en ny plade med hjørnerne skåret i den anden side? javascript:amaf_insertHTML('');amaf_toggleInline(5211,8481,0);
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Emnet lyder måske mystisk, men jeg er noget ude af... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, isolering undgår man desværre heller ikke i denne varme, og der skal man huske rigeligt med tøj...

For isolering på ens arme og ben i denne varme, er værre end at have det rigtigt varmt ja.
Blander mig lige pænt nu. Syntes den der var lige til grænsen med hensyn til reklame. Der er jo ikke engang et billede af tyve paller isolering eller noget.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Verdammte Scheiße! -Tog ud med motorsaven, går rundt med bøfferne på i mine egne tanker, har været i gang i 2 timer og så står det bare ned i stænger...

- Var jeg godt beskidt og langt væk fra bilen da det startede? Check!
- Skal jeg gøre bil rent imorgen? Check!
- Var det regnet så kraftigt derhjemme at tagrenderne ikke kunne tage det? Check!
- Har de vandrette udhængsbrædder allerede slået sig? Check!

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Annonce
Skrevet af Koludabyg på 07 aug 2009 22:41
Så skulle i prøve at lægge sorte tegl for tiden...

Så prøv at kravl rundt under et sort eternit tag et sted hvor de lige har fået blæst isolering ind.
for at gøre det bedre er det asymetriske spær, gangbroen består af 2 bræder, der er 60cm fra gangbro til spær og så er der gudhjælpene placeret en skorsten lige der hvor gangbroen skulle have været midt på huset.
så kan man snakke om nederen.

Jacob
Jeg føler efterhånden ikke, at jeg har det så hårdt med min ene tagplade, der drillede...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nej, det virker lige pludseligt som et mindre problem ikk...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også