Ja, spørgsmålene er egentlig rimeligt simple:
1) Hvordan bør bilvarmeren spille sammen med klimaanlægget i min Honda Jazz?
2) Mangler jeg et "klimakit"?
3) Stiller jeg for store krav til automatikken?
Baggrunden for spørgsmålene er, at jeg synes bilvarmeren opfører sig mærkeligt, og at instruktionen fra forhandleren bekymrer mig lidt!
Jeg har fået min nye Honda Jazz leveret med Webasto bilvarmer fra forhandleren. Da bilen har klimaanlæg forventede jeg, at jeg bare kunne starte varmeren og så ville elektronikken sørge for at der kom varm luft i kabinen/på forruden. Forhandleren forklarede mig derimod, at jeg skal huske at sætte temperaturen på "Hi" inden jeg slukker motoren for at få det til at fungere
Jeg ved godt vejret måske ikke helt kræver motorvarmer for tiden
, men i går ville jeg lige teste, om den kunne tage duggen på forruden, så jeg startede den - med klimaanlægget sat på "Auto". Motorvarmeren kørte fint, men blæseren i kabinen kørte slet ikke, så da jeg satte mig ind var der masser af dug både ind- og udvendig
Jeg ved godt, jeg bare kan vente til vinter og så få et bedre billede af hvordan den virker, men jeg vil jo gerne have det afklaret nu, så jeg kan tage fat i forhandleren hurtigst muligt, hvis der er noget, der skal justeres eller laves om.