Hvordan skal Eberspächer bilvarmer fungere med klimaanlæg?

Ja, spørgsmålene er egentlig rimeligt simple:
1) Hvordan bør bilvarmeren spille sammen med klimaanlægget i min Honda Jazz?
2) Mangler jeg et "klimakit"?
3) Stiller jeg for store krav til automatikken?

Baggrunden for spørgsmålene er, at jeg synes bilvarmeren opfører sig mærkeligt, og at instruktionen fra forhandleren bekymrer mig lidt!
Jeg har fået min nye Honda Jazz leveret med Webasto bilvarmer fra forhandleren. Da bilen har klimaanlæg forventede jeg, at jeg bare kunne starte varmeren og så ville elektronikken sørge for at der kom varm luft i kabinen/på forruden. Forhandleren forklarede mig derimod, at jeg skal huske at sætte temperaturen på "Hi" inden jeg slukker motoren for at få det til at fungere

Jeg ved godt vejret måske ikke helt kræver motorvarmer for tiden, men i går ville jeg lige teste, om den kunne tage duggen på forruden, så jeg startede den - med klimaanlægget sat på "Auto". Motorvarmeren kørte fint, men blæseren i kabinen kørte slet ikke, så da jeg satte mig ind var der masser af dug både ind- og udvendig

Jeg ved godt, jeg bare kan vente til vinter og så få et bedre billede af hvordan den virker, men jeg vil jo gerne have det afklaret nu, så jeg kan tage fat i forhandleren hurtigst muligt, hvis der er noget, der skal justeres eller laves om.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Alt kan jo lade sig gøre men jeg vil gætte på at din Webasto er monteret til at starte fyret , derefter blæseren og intet andet.
Det er derfor vigtigt at du inden du stopper bilen skruer op for varme og blæser,den kan ikke selv finde ud af at justere på knapperne.
René
Tak for svaret René.

Først må jeg lige rette mig selv: Det er en Eberspächer varmer - jeg forvekslede den med den i min kones bil

Det er efter min mening helt hul i hovedet, hvis den er monteret som beskrevet - det må kunne gøres (og er forhåbentlig også gjort) bedre! Det hele er jo elektronisk styret, så der er ingen knapper at justere på - kun trykknapper, som kun virker, når bilen er startet.
Hvis der skal skrues op for blæser og temperatur er jeg temmelig sikker på, at jeg hver eneste dag kommer til at skulle starte bilen en ekstra gang, for jeg kommer typisk i tanker om det efter jeg har stoppet motoren, og så er det jo for sent!!

Jeg håber, der er en Eberspächer-ekspert, der kan komme med et lidt mere opmuntrende bud - både på hvordan jeg finder ud af hvordan det virker, og hvordan det kan forbedres, hvis det ikke virker optimalt?
Hej
Ang. din Eberspächer bilvarmer og klimakontrollen i din Honda Jazz
Det er desværre sådan at det er klimastyringen i bilen der er problemet fordi den ikke har en speciel indgang for bilvarmer. Når det er tilfældet er man nødt til at regulere temp. til max. og luftindstilling til defrost for at anlægget kan køre optimalt.
Det er også sådan at blæseren IKKE starter straks - men først når temperaturen på vandet i varmeren når 45 Gr. Dette er selvfølgelig under forudsætning af at dit værksted har monteret det hele korrekt - hvis du har flere spørgsmål så send mig event. en P.B.
Jeg kan sende dig en mont. vejledning fra Eberspächer til din bil hvis du sender mig din mail.adr. i en P.B.
Har monteret bilvarmere i mere end 25 år.
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis