valg af maling til indvendige kældervægge

Jeg er ved at lægge sidste hånd på en totalrenovering af et kælderbadeværelse, mangler kun maling af de dele af væggene, der ikke er sat fliser på. Jeg er meget i tvivl om hvilken maling jeg skal vælge, og vil derfor meget gerne have gode råd. Jeg er på udkig efter en holdbar maling, der kan ånde, der ikke er stærkt afsmittende og som gerne skulle vaskes mildt af.
Både betonvægge og murstensskillevægge er nypudsede med almindelig KC-mørtel.

Væggene er ikke fugtige, men malingen skal kunne klare lidt fugt, hvis det på et tidspunkt skulle komme lidt fugtvandring udefra.

Plastikmaling er udelukket pga. æstetik og åndbarhed. Cementbaseret maling (Cempexo) er jeg ikke meget for, da jeg ikke synes, at det noget rustikke udseende passer så godt.

jeg overvejer pt. silikatmaling, men er usikker på hvor afsmittende og vaskbar det er. Overvejer derfor også en siliconeemulsionsmaling, som skule være åndbar. Der imidlertid fungicider i, som måske ikke er en god ide indendørs
 http://www.jotun.com/jotun/product/dekorativ/DekorTDA.nsf/wvwProductDatabase/B1B6CBEE3A4424B3C1256A73002CDEE4/$file/TD_JOTUN%20MUR%20SILIKONEMULSJON%20MALING.pdf

Er der nogen, som kan anbefale det rigtige produkt?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
silicat maling er klart at anbefale frem for et silikone proudukt
silikat maling anvendes udendørs også kan godt vaskes moder
www.skalflex.dk/produkter/malinger/silikatmaling.htm
peer1have
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også