Køkkenbordplade - ask/bøg, silvan/fog/snedker?


Hej alle brugere på LDS!

Mit køkken er lige blevet monteret idag og nu mangler kun bordpladen..

Jeg har valgt at købe en færdig plade og derefter få en snedker ven til at skære ud til rør, vask osv.

1) Men, kan man godt købe sådan en plade i Silvan, Johannes Fog etc. eller skal jeg lade min snedker klare opgaven. Han tager ca. 6000 kr for 3 meter i hvid olieret bøg.
I så fald jeg vælger bygge marked - hvilket skal jeg så vælge?
I johannes fog koster bøg 3m = 1500 kr. og i silvan er det billigere..

2) Hvilken træsort skal jeg vælge? Det skal være en lys plade og valget står mellem en bøg og ask.. Er der nogle som har erfaringer med disse træsorter?

3) Ligeledes kunne jeg godt tænke mig at høre om evt. erfaringer med homeworks.dk / bordpladen.dk mht. pris og kvalitet!

Håber i kan hjælpe mig da jeg er meget i tvivl!

Mange Hilsener,

Christian

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Christian.

Bøg og Ask er jo gode træsorter der har været anvendt til køkken bordplader de sidste 50 år, så her går du ikke galt i byen. Asken er lidt lysere end Bøgen.
Det var da godt nok en hamper pris din Snedker skal have, til den pris må man formode at han selv limer den op
Om du køber den hos Silvan eller et andet sted er op til dig selv, jeg vil dog ikke anbefale dig at købe den hos Jem & Fix.

V.h.  Håndværkeren
nu er træ jo ikke bare træ, der er nok stor forskel på kvaliteten af bordpladen hos silvan/jem og fix kontra din snedker, med mindre han tager røven på dig. Men jo den lyder lidt dyr, man at gøre noget så drastisk som at købe bordpladen hos jem og fix eller silvan ville jeg dog ikke gøre.


http://www.lyrk.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis