Hej alle
Jeg skal igang med at bygge vores sejlbåd op igen indvendig, vi har måtte tage det meste træværk ud da der var råd i det, alle båd hynder måtte vi kaserer, da de var jordslået.
jeg har indkøbt nyt koldskum (brandhæmende) til hynderne, har kikket på vægbeklædning i en tykkelse på 3 mm fra masnedø marinecenter.
vi vil for alt i verden undgå skimmelsvamp

da vores yngste datter er lungebarn/astma. så det er vigtigt for os at vi får det gjort rigtigt første gang.

nu lyder mit spørgsmål så hvordan griber jeg det and.....

har tænkt at vaske indvendigt med yaht clener, prime med 1 kompenent primer, samt male med 1 kompenent maling. kunne godt tænke mig at loftet blev glat men ikke et most.
derefter har jeg tænkt at lime vægbeklædning på, fra underkanten af en hylde der der skal laves, til lidt under bådhynderne. jeg ved ikke helt om der er rigtig tænkt, men jeg kan ikke finde nogle bøger mm omkring det.
min mand er tømrer så alt træarbejdet klare han, båden skal virke lys og hyggelig at komme ind i.
så har i nogle gode forslag eller bemærkninger, vil jeg blive rigtig glad

skal lige siges at alt uden på båden bliver behandlet med 2 kompenent. men da jeg ikke aner hvad der tidliger er malet med inde for, vælger jeg 1 kompenent.
mange hilsner
Linda