Toyota Carina E

Har problemer med min Toyota. Når jeg køre begynder den pluselig at hakke i det. Det kan komme når jeg har kørt 2 km eller først 25 km. Jeg har skiftet tændkabler, rotor, strømfordelerdæksel og tændspole. Men det har ikke hjulpet. Er der nogen her som har en ide til hvad det kan være galt.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det som om den ikke vil tage gassen? er det i alt slags vejr? hvor gammel og hvor meget har bilen kørt.

hej

du mangler stadig at for klare lidt mere hvad er det for en carina e du har

er det en engelsk såstarter stel numeret med sb =bosch system

japansk er der så starter det jt = med nipodenso/mitsubichi system

motor størelse 1.6-1.8-2.0 4afe-7afe-3sfe

holder motoren opmed at trække  eller begynder den at hakke i små hurtige ryk

kommer den igen efter tid eller bliver den ved til den er kølet af igen

eksmek

 

 

Tøm tanken totalt, skift brændstoffilter, så tror jeg at problemet er løst.
Det er simpelhen vand i benzinen, det kan fryse i karburatoren, og så har man problemet.
Det er særligt galt med dem der tanker 1/4 el. 1/2 tank ad gangen, der kommer en masse
kondens. der plejer at være et dæksel el. lign oven på tanken som kan tages af, det sidste kan tages med
det inderste af en rensepistol hvor man sætter en slange på, så har man en fin suger.
Nu ikke noget med at bruge en vådstøvsuger, den ryger 10-15 mtr op i luften.
Hvis det er vand i tanken skal den bare have 1 liter sprit til ca 30 l
hej
jeg tror du skal igang med dinne benzin dyser at det er en dysse der kolapser det er så følgeligt nemmer hvis du kan få problemet

frem medens motoren kører i tomgang og når den sætter ud så prøver man at tage stikket af en cylinder af gangen indtil man rammer den der giver problemer

har selv ligge haft fejl søgning på en 98 med samme motor fant den efter en køretur og så hjem og lod den gå tomgang medens problemet var der men det kanvære svært med periodiske fejl idet her tilfælde var der ingen fejl koder at udlæse
fra computeren

eksmek
Nu har den fået et nyt benzin filter og det lader til at problemet et løst. Der har da ikke været nået siden. Men en stor tak til alle for jeres råd.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis