Er slibebånd bare slibebånd, og hvor får jeg dem billigst/bedst?

Hejsa alle lidelsesfæller Jeg har erhvervet mig en båndpudser af denne model: http://www.bosch-do-it.dk/boptocs2-dk/Product.jsp;jsessionid=2EA6A09159142ABF7EC48F42E2CB4CB5.s038?country=DK&lang=da&division=hw&ccat_id=95253&object_id=7576 Men spørgsmålet er, hvor er slibebånd til sådan en fætter billigst? Harald Skrald sælger nogle til en 10'er stykket, men er slibebånd bare slibebånd eller er der rent faktisk forskel på holdbarheden mellem de billige og de dyre? Hvis ikke, kan det så gøres billigere end i Harald Skrald ? Jeg har kigget lidt rundt på nettet, men ville lige høre jer - der er sikkert andre der har flere erfaringer med slibebånd end jeg har
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en Bosch PBS 7 AE hvis linket driller - den bruger bånd på 75x457mm
Der er står forskel på hvad man får for sine penge. på de billige slibebånd mister kornene hurtigt fordi bindemidlet er dårligt.
På de dyrere slibebånd sidder kornene bedrer fast.
Nu ved jeg ikke hvor meget du skal bruge båndsliberen, men jeg synes selv jeg har brugt min en del, og jeg har købt mirka's slibebånd.
prisforskellen er jo også relativ lille.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Man får hvad man betaler for. det er som om at bindemidlet på de gode bånd er blødere så limen ikke knækker når du kører med maskinen. og jeg syntes også det er lettere at brænde ting fast på billigt slibe papir end det gode. men sliber du lak/maling væk er det nok de billige der er bedst / billigst i længden.

Jacob
Nu har jeg købt nogle af de billige - næste gang må det blive de dyre og så vil jeg sammenligne. Jeg fik 18 bånd (grov, mellem og fin) for 170 kr, og det synes jeg bestemt er en fin pris, men nu må vi se om jeg bliver overbevist om andet

Har dog ikke haft held med at finde en online shop der sælger mirka der passer i størrelsen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også