Jolle skal ha ny maling, hvordan ?

Hej.
Jeg påtænker at købe mig en jolle til at tøffe lidt rundt i.
Den jeg har kigget på ligger fast i vandet, og er derfor ikke særlig køn.
Har læst en hulsens masse om maling, gelcoat osv.
MEN, er der en venlig sjæl der kan skære det ud i pap for mig ?
Den er af glasfiber.
På forhånd tak.

 The day you quit is the day you lose.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bukker det lige i Neon for dig
Hiv jollen på land, rens den for skidt ruer o.s.v. i bunden ( nemmest med en højtryks-puler, alt efter hvor meget gammel bundsmørelse der sidder på skal den slibes ned til Primeren. Brug rystepudser, aldrig båndsliber eller vinkelsliber. Slib med langs gående bevægelser, rengør med rent vand og lad tørre. Giv bunden et nyt lag primer, gå så igang med at rengører fribordet med noget boatrubber eller andet slibemiddel på flaske. Rengør med rent vand lad tørre og giv fribordet en god gang voks, husk du smørre på og lader det tørre op, herefter polerer du det op med bløde klude. Afsæt nu vandlinien med maler tape hvortil bundsmørelsen skal være, bundsmør og træk tapen af efter hånden som du kommer frem. (det er bedst når malingen stadig er "våd")
Indvendig vask med sæbe gerne med salmiark, skyl efter med rent vand. Giv en gang voks og så har du en jolle der kan holde sig pæn en hel sæson. GHusk at jollen skal i vandet senest et døgn efter den er bundsmurt.
Håber den nu er gledet ind på Lystavlen

V.h.  Håndværkeren
Håndværkeren> Tak for svaret, mere skåret ud kan det vist ikke blive.
Men, havde dog håbet på en lidt "nemmere" løsning.
Hvis jeg renser den med højtryksrenser og skraber skidt af. Så sliber, kan man så ik nøjes med 1 gang maling ?
OG, hvad med indvendig ? Der er den ikke så grim men skal alligevel ha vasket den og evt ny mailg..

 The day you quit is the day you lose.
Se nu giver jeg dig svaret set ud fra at du vil gøre det rigtigt første gang, så er der ikke plads til hovsa løsninger. Det skulle ikke være nødvendigt at male indvendigt, i det hele taget maler man ikke glasfiber både, de får voks og voks.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også