Internet crasher...

Hej, jeg håber virkelig der er nogen herinde der kan hjælpe mig med at få ordnet et problem med min pc... Købte for nogle måneder siden en ny Sony Vaio ned Vista som styresystem og er faktisk ret glad for den - nogenlunde ihvertfald...

Hver gang jeg forsøger at logge ind på eksempelvis et chatrum, så lukker hele internettet ned uden at komme med nogen forklaring på hvorfor. Det mystiske er, at det ikke er alle chatsider hvor det sker, men det er primært ved sådanne sider at problemet sker. Enten er det på grund af noget grafisk, som min computer og den eventuelle webside ikke kan samarbejde om, eller så ved jeg ikke hvad der kan være galt.

Det sker ved alle typer chatsider, uanset om det er på scor.dk eller mindre harmløse sider.

Håber virkelig der er en der har en forklaring på hvad der kan være galt og måske med en ide til, hvad jeg kan gøre for at afhjælpe problemet.

Det er ikke så meget det ikke at kunne komme ind på sådanne sider, så meget som det er utrolig frustrerende at internettet lukker ned.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror du skal starte med at tjekke om du har de nyeste opdateringer til java og flash. Det kan nogen gange godt drille hvis de ikke er up to date, eller sågar helt mangler.
Ja Vista har mange finurlighedder, klik på Funktioner, dernæst ned på internet indstillinger.
Der tjekker du sikkerhed og personlig sikkerhed. Måske står den for hårdt så du må prøve dig frem, gå dog ikke under de anbefalede værdier.
Du kan også gå til start og videre ind i kontrol panelet, her kan du bla. tjekker din Firewall og eventuelt Forældre kontrollen.
Sidst men lige så vigtigt, du har forhåbenligt et ordentligt virus program, der kan sagten være lagt ondsindet cocies ind på din Pc, som lukker dit windows ned hvergang du går på chatsider.

V.h.  Håndværkeren
Det lyder som et problem med flash. Prøv enten at opdatere til nyeste version af Flash, eller nyeste version af IE hvis det ikke hjælper. Alternativt, så prøv en anden browser, eks. firefix, opera, chrome eller lign.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis