internet via opkaldsforbindel (modem) HVOR?

Som overskriften antyder: Hvem tilbyder opkaldsforbindelser idag?

Jeg spørger, fordi en ældre dame for nogen tid siden bad mig kigge på hendes computer, da hun ikke kunne checke sin email. Grunden var, at hendes 56K-modem ikke kunne etablere forbindelse til udbyderen. Mener at huske, det er hos tele2 eller telia, men hæng mig ikke på det.

Jeg ved naturligvis godt, at jeg burde bestille en eller anden bredbåndsløsning, men hun bruger måske pc'en et par gange årligt  og vil så nødigt til at skulle ændre på noget.

Løsninger til mobilt bredbånd er der jo masser af. Er det fremgangsmåden? Synes det virker lidt tosset....

Glæder mig til at høre alle jeres forslag


LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mobilt bredbånd, www.3.dk ,eller tilsvarende på samme net, har for mig været en meget positiv oplevelse
Min kone har lige fået sit eget til 169 pr md, tror jeg.
Undersøg dog på dækningskortet om adressen er dækket.

Med venlig hilsen
ktm

 

TDC har stadig "netbasis", den er vist nok gratis (men self. med opkaldsafgift), og så har telia et produkt de kalder "TIME" der også er på modem basis.. Men så er der vist heller ikke flere lokale operatører tilbage.

Ellers kan du få noget 3agtigt bredbånd forbrugsafregnet. Det findes ned til omkring kr. 30,- pr dag man bruger det. Telenor har et noget begrænset produkt til kr. 10,- pr måned plus forbrug (min. kr. 39 pr kvartal), hvis den gamle dame trods alt stadig går online mere end 3-4 gange om året.

Tjek evt. it og telestyrelsesn side omkring internetforbindelser: http://www.teleprisguiden.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis