Badebassiner vs. svømmehal og friluftsbad

Som følge af andre tråde om rensning oma. af de store badebassiner man kan købe i stort set alle byggemarkeder og varehuse, vil jeg da lige høre hvad i gjorde da i var børn? (Her gælder Håndværkeren ikke, da vandet ikke var opfundet da han var knægt )

Min mormor havde et kolonihavehus (Jo, jeg har fået kommentarer for den før...)
og når vi besøgte hende, kunne vi få lov til at fylde den og lege hele dagen Men ofte skulle vi vente til dagen efter, da det var koldt vand og det først skulle varmes op af solen.
Bassinet var på hele 500 liter
Den næst hun købte var dobbelt så stor

Men der er satme langt op til de størrelser der findes idag.
Og en af min kære faders kommentarer var at de ikke skulle være for store. Friluftsbadet skulle jo også have nogle gæster...

Jeg er selv en vandhund og elsker at lege i vandet. Gerne de vilde lege som gør at man lige skal op og have helle et par minutter...
Men jeg vil helst være ved stranden. Alternativt en svømmehal med tårn og en livredder der er med på noget sjov

Hvor badede i da i var små piger?
Meget af mine tid i sommeren gik i det lokale friluftsbad i Give. Og i Horsens når jeg var oppe ved min Moar!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
HÆ HÆ ja det er godt med dig
Vi badede da ved stranden, jeg er jo født i Svendborg og vi boede ikke så langt fra stranden. Jeg lærte at svømme alerede som 5 årig, min bror lærte det først da han var kommet over de 35 år. Det var fruen i huset der vred armen om på ryggen af ham !
Jeg havde en skole kamarat der havde en pøl der hjemme, jeg syntes jo nærmest det lignede en have dam, men jeg ved at hans Far pressede rabarber og hældte saften i basinnet for at det ikke skulle rådne. Vandet altså
jeg badede i randers fjord ( gør jeg stadig når jeg har tid )

Jeg kan også tage fejl. Og jeg skal nok gøre opmærksom på det, når det sker... hvis du lever så længe...

http://www.espersen-glasius.dk

farfar og farmor havde en pøl i baghaven. der lærte jeg at svømme. de havde et filter på der mest af alt lignede en påhængsmotor fra en båd. jeg røg vel i baljen første gang som 2-3 årig. et par år senere kunne jeg svømme.

Jacob
Ja og jeg kom først til stranden da min mor først turde at vise sig i badedragt, efter at have født 3 børn over 8 år.
Utrolig at jeg er blevet sømand.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Første gang jeg høre børn blive født 8 år gamle 
Annonce
Skrevet af Jacob Antenne på 07 aug 2009 21:48
farfar og farmor havde en pøl i baghaven. der lærte jeg at svømme. de havde et filter på der mest af alt lignede en påhængsmotor fra en båd. jeg røg vel i baljen første gang som 2-3 årig. et par år senere kunne jeg svømme.

Det var dæl'me da også lang tid at skulle træde vande !

Men jo, det er nærmest en swimmingpool man køber idag hvis man vælger de store bassiner. Min holdning er at så store bassiner skal man jo være mange om at dele før det bliver rigtigt sjovt (og praktisk) at vælge denne størrelse, så her der er det oftest sjovere at gå på stranden eller friluftsbadet, da man hurtigere kan samle ligesindede til noget vandig leg.
Har man bare lyst til at køle af eller plaske med vand, så er et 2-400 liters børnebasin eller en vippevander s'gu da fin at lege med.

Jeg har selv pillet en 70 kbm. pool op da jeg købte mit nuværende hus. Det var altså for besværligt at holde.
Jeg har selv pillet en 70 kbm. pool op da jeg købte mit nuværende hus. Det var altså for besværligt at holde.

Kunne du ikke have lagt et beton dæk på istedet, det havde da været alle tiders Kartoffel kælder, eller endnu bedre, øverum for meget støjende unger.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis