Yanmar 8 HK

Jeg har købt en Mirage 28 fra 1976. Nu skal jeg igang med at lave en masse forskellige vedligeholdelser / istandsættelser, det eneste jeg ikke lige har styr på er motoren. Det er den oprindelige Yanmar YSB8 ( tror jeg ). Jeg kan ikke finde nogen instruktionsbøger eller manueller på nettet, så alle "tråde" er kærkommende. Motoren er renoveret i ´04 og går fint, men vil gerne lave vedligeholdelsen selv i fremtiden.

Gør det rigtigt fra starten!

Jeg har købt en Mirage 28 fra 1976. Nu skal jeg... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det ligger jo her under linksamling.
OK - altså de links der er nævnt på denne tråd mener du?

Bianca

Nej. På forsiden nederst under motormanualer.Se under links til båd.
Jeg har fundet en fin side, hvor der er div. brugbart Yanmar materiale - det er en Svensk side for bådtypen TUR84, som også har været født med en YANMAR YS, - Det er bla. her jeg har fundet værkstedshåndbogen. Jeg har selv haft en Yanmar YSB 8G, men den er blevet udskiftet med en Yanmar 1gm10 - da den efterhånden havde udtjent sin "værnepligt" efter 30 års tro tjeneste. Mit indtryk er, at Yanmar YS'eren er en meget slidstærk lille motor, så jeg håber at 1gm'eren er lige så sej ;-)

Jeg har i forbindelse med motorbytte, handlet med Sydsjællands Ship Service i Ørslev ved Vordingborg - Det vil jeg ikke anbefale nogen her på sitet, find en anden - for jeres egen skyld !! Det siges at den nye ejer ikke er slem, men mit indtryk er desværre, at den nye har lært for meget af den gamle.

Link : http://tur84.se/yanmar.html
Det en en rigtig god hjemmeside med gode tegninger og relevante artikler og svensk er jo næsten lige så godt som danska
Tak for det

Bianca

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis