Miljø mærke i Tyskland

Hej med jer!
Er der nogle der kender til miljø mærker til bilen, når man skal køre i Tyskland.
Jeg mener jeg har læst noget om det i en avis på internettet, der stod der sådanne noget, hvis du skal køre i Tyskland skal du have et miljø mærke i forruden, det gælder de fleste større byer.
 Nu har en af mine venner lige været i Tyskland, han kørte her fra Estland igennem Polen til Berlin, jeg spurgte ham, hvor han havde fået miljø mærket fra her i Estland, han så helt mærkelig ud, og sagde hvad for et mærke, jeg forklarede ham så hvad jeg havde læst, han sagde det må være en fejl, for der var ikke nogle der sagde noget om det, og han havde kørt rundt i Tyskland i 14 dage.

Så nu spørger jeg altså jer som har været i Tyskland eller kender noget til det.
MVH Preben .

preben

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Preben.
Jeg tror at der er noget der er smuttet for dig, det er de tyske biler der skal have et miljømærke siddende i frontruden, så hudt jeg lige visker, er du en Ægte Dansker der bare fik lyst til lidt luft fornyelse i de "højere luftlag" Så drøn du bare til Dyskland.

V.h.  Håndværkeren
Hej Håndværkeren!
Tak for dit svar.
I mellemtiden fra jeg skrev mit indlæg, har jeg fundet en lille besked jeg har skrevet til mig selv 
Hvis turen går til Tyskland, skal man have en Miljø attest i Danmark hos Applus eller en andet bilsyn afd.
Da mange Danskere har fået en slem overraskelse igennem brevkassen, straf fra Tyskland på nogle tusinde kr.
Ps. jeg er en ægtede Dansker men bor i Estland og har Estiske nummer på bilen.
MVH Preben.

preben

Miljømærke til Tyskland kan købes hos bl.a. FDM, fe udsteder dem til Flensborg, men de gælder i allle de tyske byer der har miljøzoner.

Mange byer i Italien kræver også miljømærke, men de er selvfølgelig forskellige fra by til by, reglerne er også forskellige.
Miljøzonen er kun i centrum, feks. i Berlin er det kun den centrale del der er zonen.Se mere her: http://www.umwelt-plakette.de/
Vælg dansk i toppen.

Kun perfekt er "godt nok"

Det er ikke bare lige at købe denne plakette. Bilen skal opfylde en række krav mht forurening og skal nærmest synes for at fastslå om den rent faktisk overholder kravene.
Jeg var selv ved at få røde øren sidst jeg var i Prøjsen, idet vi røg ind i en af de store byer i Ruhrgebiet pga noget vejarbejde på motorvejen. Jeg har ikke og kan ikke få denne plakette til min gamle oliebrænder, men der skete mig ikke noget, og det var en by, hvor denne plakette krævedes.
Hvis Autobahn går gennem sådanne byer, f.eks. Frankfurt, må man dog gerne køre strækningen uden plakette.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce

Hej med jer!

Tak for de gode tilbage meldinger, så ved jeg da hvad jeg skal gøre, med hensyn til bilsyn så er min dejlige bil kun mindre end 2 år gammel, så det er nok ikke noget problem.

Endnu engang tak til alle, ha´en forsat god sommer.

MVH Preben


preben

Jeg kan ikke genkende KTMs udlægning.

Jeg ringede til FDM, opgav registreringsnummer, og fik tilsendt et grønt miljømærke, men der er flere miljøklasser, for at få det grønne mærke skal en diesel have partikelfilter.

Hilsen Aksel
Jeg har grønt kat4 mærkat på en diesel UDEN partikel filter, det er generelt ikke noget problem at få en almindelig dansk familie bil godkendt

Kun perfekt er "godt nok"

Der er jeg så orientgeret om nogle andre, og mere vidtgående krav, når det dreje sig om biler med nogle år på bagen.
Jeg vil i hvert fald sørge for at have mærkatet på plads INDEN færden ind i miljøzonerne!
God tur.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis