reperation af puds omkring vindue

Hejsa,

jeg har et nogle vinduer i huset hvor der bare er sat en hulkeliste op for at dække sprækken mellem vindue og murværk .

dem vil jeg ha fjernet og så ha fuget.

Men mit problem er at huset er pudset, men pudsen går kun til der hvor hulkelisten sad, der er altså en sprække på omkring 1-2 cm hvor der ikke er puds.

hvilken mørtel skal jeg bruge, og hvordan får jeg lige forvandet uden at jeg fugter hele baduljen op omkring vinduet og så siden spærre det inde ?

ville det være en god ide med en mørtelfuge ? og kan jeg lave den ud i et med pudsen ? altså så jeg kan lave mørtelfuge og pudsrep i en arbejdsgang med samme mørtel ?

en guide til hvordan jeg lige får det grebet an er mer end velkommen.
Hejsa, jeg har et nogle vinduer i huset hvor der... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg anbefaler mørtelfuge, og udover det, så er der kun gummifuge eller ilmobånd, og ilmobånd er ikke lige min kop the

http://www.lyrk.dk
skal lige være helt med, i mener altså ikke man må benytte en siliconefuge til vinduer, der står ellers på byggesilikone at de er uv resistente og kan benyttes hertil, hvorfor er det så ikke godt ?

jeg har selv benyttet byggesilikone under et vindue hvor der er selvekspanderende fugebånd i resten af fugerne, men skal jeg fuge det om så? det var på anbefaling af en tømmer.
en siliconefuge er beregnet til feks badrum indendørs. Den er ikke lavet til at modstå vejrliget, og udover det så er den ikke malbar. Der skal bruges gummifuge der er beregnet til det.

gummifuge og siliconefuge er 2 forskellige ting

http://www.lyrk.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også