utæt indsugning kan den tættes??

Hej jeg har lige skiftet motor på  en peugoet 306. Den kørte fin efter skift, men desværre var der knækket en stus til vacumbremsen på indsugningen ( ikke af mig). Jeg satte den gamle indsugning på med resultat  at den køre fint et stykke tid i tomgang ca 4 min hvor efter den hoster køre lidt op i omdrejninger og går ud. kan fint starte igen! og køre fint. Jeg mener det må være en utætethed i manifold!!

Den gamle indsugning var smut ind i noget tætningsmiddel som jeg selvfølgelig fjernede, og satte nogle andre o-ringe i.

- Kan indsugningsmanifold være skæv, og det er derfor at  er smurt tætningsmiddel på.
- kan den tættes, eller hedder det en anden manifold.

Det skal sige, at de o-ringe jeg satte i ikke var nye. (men fra den som sad på ombytningsmotoren).
Håber I kan hjælpe
Mvh
Torben

<p>&#160;</p>
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Altså ! Man sætter ikke gamle brugte O ringe ind når man skifter noget, de er da trådt "flade".
Det har jeg selvføllgelig også tænkt, men hvad gør man når man står kl 19.00 knokler!! og ikke har andre??

Kan en indsugning blive så skæv, at nye o-ringe ikke hjælper
MvH
torben

<p>&#160;</p>
Nej, det tror jeg ikke den kan. Den kan revne, men ikke blive så skæv. Prøv med en lidt tykkere O-ring og noget flydende pakning på de plane anlægs-flader.

Her nord for fjorden kører vi bare ud i den lokale maskin-handel og shopper O-ringe. De har mange størrelser og de koster ik ret meget. Det er ikke besværet værd med gamle skæve møre O-ringe.
Jeg skynder mig ud og henter nye o-ringe i morgen! Jeg satte jo de ander i. da de jo var tæt på den indsugning hvor vacumstudsen var knækket på. Derfor troede jeg også at de var gode nok! Mene er I klar over hvor meget lidt plads der er når indsugning skal skrues af. Et stykke møj arbejde, men jeg må på den i morgen igen. Tak for hjælp og svarene: De var meget brugebare.
MVH
Torben

<p>&#160;</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis