Facademaling

Hej

Jeg skal i gang med at male min ydermur, som er vandskuret for 2 år siden og har fået danasylan.

Jeg har kigget på skalflex, og har hørt det er noget af det bedste, hvad mener i om det. Og hvilket produkt skal jeg vælge.
Da jeg fik huset bahandlet sagde de fra danasylan at jeg ikke behøvede at grunde det, men det er jo 1½ år siden, så det er jeg lidt usikker på.

Kone siger huset skal være koksgrå, så det ender det jo nok med. :-)

MVH
Flemming
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis Fruen vil have det koksgrå, behøver du sådan set ikke foretage dig noget. Det bliver det helt af sig selv i løbet af en 10-15 år.
Vær dog lige opmærksom på at bruger du mørke farver, ses ridser og ujævnhedder mere tydeligt, desuden skal du tænke på at hvis Fruen finder på at nu skal huset have en lys farve, skal der bruges dobbelt så meget for at dække det mørke.
 Jeg hælder til Cempexo, men det er stort set det samme produkt som Skalflex.

V.h.  Håndværkeren
nu har jeg snakket med en maler, og han siger at når jeg har fået huset behandlet med Danasylan, som har en form for silikone emultion, så syntes han jeg skal fortsætte med en silikone maling, da silikatmalingen ikke er god når jeg har fået huset impræneret.

Nu ville jeg gerne have en maling som var åben og muren kunne ånde igennem, men jeg ved ikke hvordan silikonenmalingen er med åndbarhed, er der nogen der har noget viden om det, og har min maler ret i han betragtninger.?

MVH
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis dit hus er behandlet med en form for silicone, er det ikke muligt at bruge en difutions åben maling bag efter. Det har ikke nogen mening for muren er lukket af en gang for alle. Så gør hellere hvad han anbefaler dig.
Vores hus er behandlet (impræneret) med Dana sylan, men er det et silikone prudukt ? For hvis det er, så har maleren jo nok ret.

MVH
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også