Placering af omformer (12 v) på loft

Hvor skal en omformer placeres på et loft? Skal den i en kasse eller må den gerne monteres på en lægte slået fast mellem to spær? Den vil ikke blive tildækket af isolering eller lignende.

Det er denne omformer det drejer sig om:

http://www.medialys.dk/pi/Elektronisk_transformer_50_250_Watt_sort_2129_137.aspx


 

 

 

Hvor skal en omformer placeres på et loft? Skal... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Omformer i et rum, og spot i et andet går ikke, der må ikke trækkes lavvolt fra et rum til et andet, ved af bitter erfaring fra sikkerhedsstyrelsen.

Kun perfekt er "godt nok"

Skrevet af cru på 06 aug 2009 22:31
Omformer i et rum, og spot i et andet går ikke, der må ikke trækkes lavvolt fra et rum til et andet, ved af bitter erfaring fra sikkerhedsstyrelsen.

og hvad med de steder hvor 12v trafoen er placeret i tavlen ?


Jacob
Der er ikke noget i vejen for at placere trafo et andet sted end hvor spottene sidder - men så skal det udføres som fast installation.

Trækker du én ledning til hver spot eller én ledning og sløjfer fra spot til spot?
Hvis du endelig selv vil lave det uden en installatør, burde du nok læse HER

Kun perfekt er "godt nok"

Det er imponerende hvad man kan få elektrikere til at godkende.
Istedet for at tærske langhalm på det vil jeg prøve med et link istedet - det kan muligvis virke useriøst at jeg linker til min egen side, men der findes pt. ikke noget tilsvarende hos Sikkerhedsstyrelsen.

www.ELKURSUS.dk
Det ser da sjovt ud.

Uanset hvad tilfældet måtte være skal der især skeles til el-installatørlovens §2 stk. 2 der angiver at: Udførelse, ændring, udskiftning og reparation af faste installationer med ledninger, tilslutningssteder og andet fast installationsmateriel kun må udføres af autoriserede el-installatører.

hvornår er det blevet forbudt for menigmand at skifte en stik kontakt ?

Jacob
Det er skam heller ikke blevet forbudt - i §3 stk 3, er stikkontakten bl.a. nævnt som en undtagelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis