Gulvspartelmasse - ikke selvnivellerende

Kan man få gulvspartelmasse som ikke er selvnivellerende? Altså noget man bruger i samme stil om spartel til vægge... jeg har nogle ujævnheder i mit betongulv, som max har en dybde på 1 cm og som "går mod 0 mm" på ca 1 m. Jeg tror ikke jeg kan ligge et pudslag (bliver for tyndt), og jeg er ikke interesseret i at skulle nivellere hele gulvet, fordi den selvnivellerende spartel absolut vil arbejde mod vandret. Er det til at forstå?



/Bellini

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kunne måske bruge en gipsmørtel..? Den bliver rimelig hård, og er jo til at rette af med et brædt vil jeg tro.

Løsningen skal selvfølgelig forholde sig stabil (over mange år), men ovenpå skal blot ligges fibermåtter og gulvtæppe. Ujævnhederne er blot så store p.t., at jeg tror de vil gå i gennem til gulvtæppet + at jeg på nuværende tidspunkt har svært ved at lave en pæn afslutning mod andet gulv på grund af disse ujævnhedder.

/Bellini

 

Jeg bævler lidt med nogle lunker, der er for dybe til at de flise jeg har valgt kan ligge med det fliselim som kan trækkes på med tandspartelen.
Men der bruger jeg bare flise lim som spartelmasse, og så er der ingen problemer med at komme tæt på 0mm. Men nu er detjo også kun et gulv på 5m2. Det kan godt blive ret dyrt på 100+ m2.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ok. Er det fastnok til ikke at ville selvnivellere?

/Bellini

 

Du kan sagtens få alm. gulvspartel som ikke flyder ud.
ja du kan sagtens bruge flise klæb/lim til at spartle dit gulv med

peer1have
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skrevet af Koludabyg på 04 aug 2009 22:06
Du kan sagtens få alm. gulvspartel som ikke flyder ud.

Ok. Har du et produktnavn? Jeg kan ikke finde noget nemlig... tak.

Og ellers vil jeg da forsøge mig med fliseklæb (troede bare det ville revne, hvis man ligger det som en 'massiv' masse uden at bruge tandspartel).

/Bellini

 

Du kan få noget reperations spartel, kig i byggemarkeder, og se hvor tykt et lag det kan udlægges i. Kaldes også afretnings spartel. Jeg er selv lidt i samme båd, om man kan lave en blanding af cement og strandmørtel og bruge det..

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Flise lim er ganske udmærket til det, bare lav en fed blandning. Det bruger vi en gang i mellem, hvis der lige er en lille fordybning.

Det selvnivilerende gulvspartelmasse der bliver snakket om, kan også bare blandes lidt tykkere op, så kan du bare trække det af med et bræt. Begge ting virker.

Mvh Thomas Hansen

Det gik fint, og resultat blev ok med fliseklæb. Tak for det.

/Bellini

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også