J-beckmann Maling Color 5 el. 10, yunik = Flugger !! Passer det??

Hey Alle

Har lige fået vide at de malinger som bliver solgt i J-backmann, under mærket color 5, 10 og YUNIK er i samme kvalitet som Flugger Flutex maling...??

Er det rigtigt hvad jeg har hørt ???

Har i erfaring med de malinger ??

Og hvis det rigtigt tror jeg ikke Flugger sælgere vil være glad for det, det er jo billigere i J.beckmann for samme vare med et andet navn..!! Hvis det passser...

Vh. Ole

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af olehansen64 på 04 aug 2009 14:27
Hey Alle

Har lige fået vide at de malinger som bliver solgt i J-backmann, under mærket color 5, 10 og YUNIK er i samme kvalitet som Flugger Flutex maling...??

Er det rigtigt hvad jeg har hørt ???

Har i erfaring med de malinger ??

Og hvis det rigtigt tror jeg ikke Flugger sælgere vil være glad for det, det er jo billigere i J.beckmann for samme vare med et andet navn..!! Hvis det passser...

Vh. Ole

Både og.

Yunik er et brand i Flugger-koncernen.

Men derfra til at sige at det er den samme maling, det tror jeg ikke man kan. Jeg har dog ikke selv prøvet malingen, så jeg kan desværre ikke udtale mig om kvaliteten.

/Jørgen

Min carport er malet med Yunik gylden - og i forhold til, at det er en meget lys "brun", så holder den utroligt godt. Valgte den i stedet for gori pga. farven.

Min umiddelbare vurdering er, at den er lidt ringere end en gori 44, men i forhold til prisen helt ok.

Fik også at vide, da jeg købte den, at Yunik er en del af Flügger - men.... i og med den type virksomhed er procesvirksomhed, kan de snildt lave mange forskellige kvaliteter. Og har de overskudskapacitet, er det kun naturligt at lave flere varianter/kvaliteter.


Mvh.

Jan R.
Så fik jeg da også bekræftet det jeg havde hørt:-) Jeg har brugt Yunik maling til hele mit hus og synes det er en rigtig god maling. Ikke noget tyndt skidt som kræver at der skal males 8 gange før resultatet er fornuftigt. Og når man ser prisforskellen, som mange gange er en tredjedel af hvad flügger tager for 10L, har jeg altid gået og smågrinet af de folk der har købt flügger maling - det er simpelthen rent røveri! Håndværkerne får det sikkert til en anden pris, men os kontornussere som skal købe hos den lokale farvehandler, skal som regel give noget mere.
Og husk - color 5 er kun til loft. Den er for sart til vægge efter min mening.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også