Dobbelt afbryder med lysdæmper

Jeg har en stikkontakt, som ligner: http://www.billigvvs.dk/El-artikler-Lauritz-Knudsen-LK-Fuga(R)-materiel-LK-Afbrydere--Fuga-dobbelt-afbryder-med-korrespondance-189884.html Det er til at afbryde to forskellige udtag i loftet. Er det muligt, at få en afbryder som ligner den, men blot med lysdæmper til hver af kontakterne?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej sådan en dobbellysdæmper findes ikke... Men det vil kunne laves med et wireless batterietryk - kan udskiftes med din afbryder. Og med to stk wireless lmapeudtag med dæmp. se side 15 http://www.harald-nyborg.dk/pdf/wireless-teknisk.pdf
jeg vil give daniel ret i wireless er den nemeste løsning og sikkert også den billigste, med mindre man er igang med at renovere, for så er det bare at montere lysdæmpere i el-tavlen, og så monteren afbryderene som fjeder tryk, og lade lysdæmperen i tavlen forsyne lampestederne, når du siger korrespondance er det som regel altid rod med almindelige lysdæmpere, tavlelysdæmpere eller IHC wireless...
'Martin

Martin K

men har du 2 mellemledninger/tændinger er det bare at montere et underlag/ banke en dåse ind og lave 2 stk lysdæmpere

aut. el arbejde til tiden

hej.
Der står at du har en dobb afb+stikk eller har jeg misforstået?
Kan du ikke stikkontakten, og pladsere en en 1,5 modul lysdæmper, efterfølgende tage dobb afb ud og pladsere en lysdæmper der så har du 2, der er kun en udfordriing og det kan være dybden i dåsen ikke er stør nok dette kan løses ved at få en ekstra dyb ramme eller er det ven ramme de virker som kiptryk de fleste af dem så ´hvis der er korrespondance kan du montere en fjedder i den anden ende, sikrer di lige at bryde afstanden i afbryderne er stor nok til at de må virke som afb uden en ekstra afb.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis