Den Komercielle elbil til energibevidste forbrugere

Så har nissan vist deres nye elbil frem til lancering ca 2010 - lad os hurtigst mulig får den til danmark

http://www.nissan-global.com/EN/NEW...-02-e.html

http://ing.dk/artikel/100275-her-er...e-familier

jeg har tidligere haft en ellert tilbage i 1991 - dengang var jeg ganske glad for den, nogle af de ting jeg syntes kunne være fantastiske hvis de blev for bedret var...(i prioriteret rækkefølge.)

1. Rækkeviden blev forlænget ud over 40 km - leaf kan klare 150 på pairet, tag 2/3 og man har det praktiske tal - d.v.s. omtrendt 100 km

2. Hastighedden - ellerten kunne ikke følge med trafikken (35 km/t), og må ikke køre på motorvej, leaf kan det samme som en normal bil

3. Andre passagere - ellerten kunne i nødstilfælde have en lille passagere på "begagebæret" og hvis det skete blev køre egenskaberne mildest talt livsfarlige p.g.a. 3 hjuls konstruktionen - leaf ser ud ti lat have plads til 2 vosken og dertil hørende børn - d.v.s. en famillie.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad den ville koste på danske plader - jeg har set nævnt priser på omkring 30.000$ hvilket i runde(op) tal giver ca. 200.000 kr + moms bilver det 250.000 kr - da EV biler er fritaget for afgift skal dete ikke lægges oven i, så prisen kunne godt matche en tilsvarende benzin sluger (ej dyrere men heller ikke billigere)
Så har nissan vist deres nye elbil frem til... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af ktm på 30 aug 2009 04:21


http://www.bt.dk/danmark/elbiler-skal-koere-paa-groen-stroem



Undskyld!
God pointe!

Men det ændrer ikke på at el-biler pt. er fremtiden - som tidligere nævnt er udnyttelsesgraden af den tilførte energi uhørt høj ift benzinbiler, effektivitetsgraden af hvor meget spild der er inden energien når ud til forbrugeren er til gengæld ikke ret høj - men det er nemmere at stille nye vindmøller op og løse det forsyningsproblem end det pt er at finde nye oliefelter, ihvertfald her til lands:

http://epn.dk/brancher/energi/article1775859.ece

100km dækning synes jeg er fint til en pendlerbil for de fleste  - det betyder at man i jylland og på fyn som minimum kan komme til nærmeste provinsby og tilbage igen - og det med en driftsøkonomi der med dagens el-pris er ca. en 10'er, det tror jeg sammen med den pt. gældende afgiftsfritagelse vil være tiltalende for mange.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

God pointe!

Men det ændrer ikke på at el-biler pt. er fremtiden - som tidligere nævnt er udnyttelsesgraden af den tilførte energi uhørt høj ift benzinbiler, effektivitetsgraden af hvor meget spild der er inden energien når ud til forbrugeren er til gengæld ikke ret høj - men det er nemmere at stille nye vindmøller op og løse det forsyningsproblem end det pt er at finde nye oliefelter, ihvertfald her til lands:

http://epn.dk/brancher/energi/article1775859.ece

100km dækning synes jeg er fint til en pendlerbil for de fleste  - det betyder at man i jylland og på fyn som minimum kan komme til nærmeste provinsby og tilbage igen - og det med en driftsøkonomi der med dagens el-pris er ca. en 10'er, det tror jeg sammen med den pt. gældende afgiftsfritagelse vil være tiltalende for mange.

/BOFH

                                                                                                                                  

Helt enig, og elbiler er p.t. det eneste realistiske alternativ til de fossile motorer, hvadenten man tror på klimaforandringerne eller ej. Olien slipper jo op en dag, så hellere være forberedt.

Der er stadig problemer med elbilerne med hensyn til prisen og rækkevidden. Men med det tempo, som udviklingen af batterier har og den prisnedsættelse som masseproduktion af elbiler vil betyde, er elbiler noget som allerede nu, er tæt på at blive alle mands eje.

Med dagens elpris kan man regne med, at det koster det halve at køre i elbil i forhold til at køre i en fossil bil pr. km, endda i forhold til de mest energiøkonomiske biler (20-25 km/l). Hertil kommer at man sparer en stor del af service udgifterne, fordi der ikke skal skiftes/serviceres olie, oliefilter, tændrør, karburator, katalysator, osv. i en elbil. Spørgsmålet er så, hvor længe politikerne vil fritage elbilerne for afgifter, når elbilerne begynder at koste staten store indtægter?

Læs mere

Om el-bilerne giver CO2 forurening afhænger for en stor dels vedkommende af, hvordan politikerne tilrettelægger elproduktionen. Det er desværre begrænset, hvor meget indflydelse den enkelte har på det. Udmeldinger fra politikere om, at el-biler giver øget CO2 udledning bider derfor sig selv i halen. Hvis viljen er til stede kan el-bilerne sagtens forsynes med CO2 fri strøm.
Hvad med "bare" at købe en Tesla Roadster

Det er da den fedeste elbil

http://elbilguide.dk/beskrivelser-af-elbiler/tesla-roadster

Venlig hilsen

Klaus
Skrevet af www.spotvvs.dk på 05 sep 2009 01:52
Hvad med "bare" at købe en Tesla Roadster

Det er da den fedeste elbil

http://elbilguide.dk/beskrivelser-af-elbiler/tesla-roadster

Venlig hilsen

Klaus

Du giver. så er jeg frisk.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis